Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Image annotation


rwlmayer

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har ganska nyligen bytt till Mac från PC. Jag utvecklar hemsidor och har mycket med image annotation att göra. Speciellt där kunden måste godkänna en skiss eller en förändring utan att jag vill lägga saker online.

 

Jag vet att Förhandsvisning är ett program som kan göra detta. men jag letar efter ett program där man kan lägga t.ex. curved arrows från Punkt 1 till Punkt 2. Alltså inte bara en rak pil som går från x,y till x2,y2. Dessutom så skulle jag vilja att den är gratis, men om det nu kostar så är det inte någon fara. Men helst ska denna vara gratis då det handlar bara om Image annotation. Dock så är detta jo riktig viktig nuförtiden!

 

Hälsningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt vilka typer av program (som kan infoga pilar) du är ute efter. iWork, Office m.fl. stora programsviter fixar curved arrows, men de är förstås inte gratis. På webben finns rätt mycket diverse Clipart (free) med curved arrows att kopiera och klistra in efter behag.

 

Men det som redan finns i din Mac s.a.s. ’från början’ kanske räcker en bit på vägen för dej? Öppna Teckenvisare (om du vill ha det lättåtkomligt kan du lägga in det i menyraden under Tangentbordsvisning genom Systeminställningar->Språk och text->Inmatningskällor).

Det finns hundratals olika ’pekande symboler’, raka och krokiga, i Pilar, men kolla även Geometriska former, Matematiska symboler, och kanske något mer. Är det något av detta som funkar för dej?

post-12618-068313900 1308437728_thumb.jpg

post-12618-084496000 1308437746_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Tack för ditt svar!

 

Det jag är ute efter där jag kan ta en bild, som jag t.ex. tar med CMD + Shift + 3 / 4 och sedan kommenterar man bilden. Om nu t.ex. en textfält ska flyttas, så kan jag visar detta snyggt med en pil som går från punkt1 till punkt2. Förhandsvisaren har jo pilen, men den går rakt igenom bilden från Punkt1 till 2.

 

Men tack för ditt grymma svar, det var faktiskt en sak som jag var ute efter!

 

Tack igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va bra! :)

Det här kanske du också skulle kolla på: http://www.frykholm.se/rita.html (ser enkelt ut men kan en hel del; shareware 20$).

 

Överlåter till andra att komma med fler tipps; det borde finnas mängder. Själv är jag inte direkt något proffs på bildprogram, men sitter på en hel del, kanske för många, såna. Favoriten (för mej och många av oss som är ’födda’ med Mac), är den gamla goda AppleWorks 6, som dock håller på att snart gå ur tiden helt, och är nästan hopplöst svårt att få tag på (en bra bit Apple-historia, inom perentes sagt) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...