Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vart tog Timotej vägen?


Semmelman

Rekommendera Poster

Ja kommer ni ihåg detta schampo som stod på var familjs badrumshylla eller badkarskant, som fick flickornas hår att glänsa, flyga i vinden och lukta så underbart, vart tog den vägen?!? Varför försvann den? Vem snodde alla flaskor och sitter på ett jätteberg med tjugå år gammalt schampo? Finns det ett parallellt timotejuniversum där alla går runt och luktar fantastiskt i håret? Var det för bra för att få va kvar? Och finns det nåt schampo bland dagens alla triljoner ersättare som på något sätt är bättre än detta? Varför är det ingen reklammakare som tar tag i denna produkt och saluför den igen? Borde ju bli världens succé, för vill inte tjejerna lukta gott i håret längre? Vad är det som händer? Detta måste grävas djupare i. Nån som har ett spår? Vad hände egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Schampon lever i runt 10 år och försvinner sedan. Jag vet inte hår många gånger jag tvingats byta märke för att det gamla försvunnit. Nu säljs "mitt" schampo bara på Willy:s, så jag åker dit några gånger om året för att bunkra några flaskor.

 

Likadant med antipersprirant: De försvinner också bara så där.  :(

 

EDIT: Det blev visst en felstavning i andra meningen, men den var faktiskt litet kul, så jag låter den stå kvar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

www.timotei.com

 

Seg hemsida, men produkten verkar finnas kvar i vissa länder...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

www.timotei.com

 

Seg hemsida, men produkten verkar finnas kvar i vissa länder...

Ett tips för att få klickbara länkar i forumet är att klistra in hela URL:en. ;)

Så här:

http://www.timotei.com/

 

EDIT: Det var hemskt vad det var svårt att trycka på rätt bokstäver idag, men den här gången rättade jag det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sry, jag var för lat. Tack Telly82!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Justitia har jag rätt om jag säger att du varit en timotej-tjej? Vad tyckte du om medlet? Sörjer du att det inte finns idag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Justitia har jag rätt om jag säger att du varit en timotej-tjej? Vad tyckte du om medlet? Sörjer du att det inte finns idag?

Jo, någon gång i tidernas begynnelse använde jag Timotej. Men sen blev det Jane Hellen (som doftade jättegott och jättemycket) och genom åren har jag provat många olika märken. Har förresten för mig att Timotej inte hade något balsam och jag gillar att köpa shampoo och balsam som hör ihop. För tillfället använder jag "Dumb blond". :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv blir det extra mycket raklödder................. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, någon gång i tidernas begynnelse använde jag Timotej. Men sen blev det Jane Hellen (som doftade jättegott och jättemycket) och genom åren har jag provat många olika märken. Har förresten för mig att Timotej inte hade något balsam och jag gillar att köpa shampoo och balsam som hör ihop. För tillfället använder jag "Dumb blond". :blink:

Jane Hellen kommer jag ihåg, trekantiga flaskor och lukta oxå väldigt gott!

Vad är Dumb blond??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jane Hellen kommer jag ihåg, trekantiga flaskor och lukta oxå väldigt gott!

Vad är Dumb blond??

Märket heter TIGI Bed Head. Skyddar blonda slingor och är mjukgörande. Luktar gott, men inte lika mycket och länge som Jane Hellen. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är Dumb blond??

Dum blondin................. :totaltgalen::whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dum blondin................. :totaltgalen::whistling:

Det kunde jag väl gissa men jag trodde hon mena en produkt... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jane Hellen hade vi i duschen på 80-talet... laugh.gif ...Nostalgi...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har var på en rättegång mot någon hade snott 43 schampoflaskor, jag skulle säga att han är huvudmisstänkt för dina försvunna schampo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, någon gång i tidernas begynnelse använde jag Timotej. Men sen blev det Jane Hellen (som doftade jättegott och jättemycket) och genom åren har jag provat många olika märken. Har förresten för mig att Timotej inte hade något balsam och jag gillar att köpa shampoo och balsam som hör ihop. För tillfället använder jag "Dumb blond". :blink:

Jag använde den rosa eller röda Jane Hellen på 80-talet luktade väldigt gott :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har var på en rättegång mot någon hade snott 43 schampoflaskor, jag skulle säga att han är huvudmisstänkt för dina försvunna schampo.

Men hud-då! Sicken hårig rättegång!? VAr den misstänkte kluven över sin gärning? Vad toppade försvaret med? Kunde åklagaren blondera ut sitt anförande eller friserade de bland argumenten? :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hud-då! Sicken hårig rättegång!? VAr den misstänkte kluven över sin gärning? Vad toppade försvaret med? Kunde åklagaren blondera ut sitt anförande eller friserade de bland argumenten? :totaltgalen:

 

Tyvärr så var det inte så mycket fokus på schampo stölden, han blev jagad av säkerhetsvakterna för att han tog schampot och sen förstod han inte/ vakterna påpekade inte, att de var vakter, så han trodde han blev överfallen och tog fram sin skruvmejsel, sen så gjorde han inte så mycket med den, jag tror han bara sprang i väg,(vakterna och hans berättelse gick lite isär) och då kände vakterna sig hotade.

Det var mer fokus på det, dock så var nog försvaret till stölden att vakterna antog att han skulle sno flaskorna innan han var ute ur butiken och därför jagade efter honom och då sprang han ut ur butiken med flaskorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...