Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad är det som händer med mig?


LFCFredda

Rekommendera Poster

Hej alla glada!

 

Jag heter Fredrik Andersson och är 36 år. För ca 6 månader köpte jag mig en begagnad ipad 1 för att ha med ut i "fält" när jag fotograferar. Tänkte att det skulle vara roligt att vid kaffepausen kolla igenom alla foton innan man kommer hem. Sedan vore det bra att kunna sitta och surfa lite medans man väntar på att fåglarna skall komma närmre.

 

Jag hade då aldrig använt någonting av apple förrutom frugans ipod som jag suttit och skrikit åt när jag försökt fört över musik utan itunes. Jag blev inte gladare när hon köpte en iphone och ville att jag skulle ladda hem bättre teman och skönare ringsignaler. Jag svor över allting som hade med apple att göra. Mp3:orna funkade inte som ringsignaler, jag kunde inte välja var jag skulle lägga dem på telefonen, jag fick inte ut minneskortet från den och kunde stoppa den i datorn osv.

 

Ipaden valdes nästan enbart pga skärmens storlek och därför föll många surfplattor bort då dem endast hade 7 tums skärm så jag tänkte att jag får stå ut med apples låsta prylar. Rätt snart märkte jag att jag nästan aldrig satt vid datorn mer utan jag surfade nästan uteslutande med ipaden. Jag laddade hem appar via appstore, jag läste e-böcker i sängen på kvällarna, jag tittade på tv via min dreambox i ipaden och jag skötte min mail i den istället för i datorn.

 

För två veckor sedan bar jag ner min gamla windowsdator i källaren och på mitt skrivbord står nu en imac 27 och snurrar. Jag kör itunes som inte laggar längre, jag kör plex via hdmi till tv:n med ipaden som fjärr, jag redigerar och tittar på foton i ett program för 599:- istället för 3000:- och det funkar lika bra. Det enda som syns är en plattskärm en lite mus och det skönaste tangentbord jag någonsin haft. Snacka om stilrent. Jag var in på hifiklubben och köpte ett par vitlackerade aktiva högtalare till den också. Detta är en härlig upplevelse.

 

Nu har jag börjat sneglat på iphone 5 istället för min android.

 

Är det någon som vet hur detta kommer att sluta, och först och främst: Är det farligt? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen när du är pank och bor under pappkartongen som 27":aren kom i eller när frun säger ifrån!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenahej och välkommen till den ljusa sidan! :pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har blivit frälst från ondo

 

Välkommen in i paradiset

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oja... windows var ett levande helvete :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till gänget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv började med Iphone 3gs, sen 4:an sen en Macbook pro. Jag har aldrig varit gladare, enda gången jag blir sur är när jag lär hjälpa frugan med hennes jävla PC (ursäkta ordvalet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen!

 

 

Feel the force "Fred"!

 

hihihi.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir bara glad när jordgubbarna är klara, en svätt grädde 5 6 st lite bunaberg rom sen en socker på toppen

 

 

Njut :respekt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv köpte jag först en iPod Nano 4g, sen blev det en iPhone 3GS, sen en iPhone 4 och tillslut en Macbook pro. Tänka sig att det börjar med en liten liten iPod för en tusenlapp och tillslut blir det en Macbook pro för 20 :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag började med iPhone 3G, nu sitter jag med iMac, iP4 och MBP. Det känns skumt att använda grejer som bara fungerar stjarnsmall.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns skumt att använda grejer som bara fungerar stjarnsmall.gif

 

Så känner jag också. Inga problem alls så länge. Iofs har jag inte lärt mig finder fullt ut. Saknar utforskaren lite men jag har hittat en filhanterare som heter mucommander och den tror jag att jag kommer att trivas med.

 

 

Tack för alla välkomnanden :D

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet hur detta kommer att sluta, och först och främst: Är det farligt? :D

 

ABSOLUT INTE!!! Det är livsfarligt!! :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Välkommen till vårt mysiga kryp in

hoppas att du kommer att trivas lika bra som oss andra här :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...