Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

POSIX reports: The operation couldn’t be completed..?


Tsatsiki

Rekommendera Poster

Precis satt i en ny WD Scorpion Blue 500GB i en Macbook Pro 2009. Men jag kan inte formatera den? Någon mer som råkat ut för detta och har en lösning? Jag kör SL.

 

Får detta felmeddelande:

 

"POSIX reports: The operation couldn’t be completed. Cannot allocate memory"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittas den i skivverktyg? Om inte, prova att plocka ut den, och sätt i den igen. Det kan vara kontaktfel. Funkar det fortfarande inte efter det är det en doa.

 

Hittas den i skivverktyg måste du först partitionera den innan du kan formatera den.

 

Den hittas. Men det går inte partitionera den. Får upp detta meddelande då. När jag googlar det ser jag många med samma problem.. hmm

post-20633-084115200 1308222202_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde disken som USB mot tjejens med TIGER OS och då partitionerades den direkt utan krångel. Satte nu i den i min Macbook pro igen och då hittar inte skivverktyg den längre? Öh?Formaterades som HFS+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick igång det nu efter formatering/pationering i TIGER. Där funkade det direkt. När jag sen satte tillbaka disken så gick det nu att pationera i Snow Leopard med. En SL bugg altså precis som andra på nätet rapporterat om. Tur man hade två datorer..! Klantigt Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket partitionssystem valde du vid ditt första försök? GUID är det som gäller på en intel-Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket partitionssystem valde du vid ditt första försök? GUID är det som gäller på en intel-Mac.

 

Jaså det ska inte vara HFS+ där?

 

Den bråkar än kan tilläggas. Fick tillbaka Time machinekopian men sen hängde den sig. Fläktar kör igång. Varm som attan blir den. Skulle testa att lägga in en ren kopia men nu kan jag inte formatera den längre. Hänger sig vid formatering. Stod på 40min sen fick jag boota om. Tog ur disken, körde in den i tjejen med Tiger. Hittade disken direkt och formatering på någon sekund. Sen tillbaka och problem.. Vet inte riktigt vad detta är för bus. Låter som det blir service. RAM och HDD är bytta och har testat fram och tillbaka med gamla och nya utan förbättring :(

 

Kan det bli dyrt detta tro....

 

PS: Efter formateringen i Tiger med HFS+ så hittar inte min Macbook pro disken längre (unibody 2009).. Känns som glapp detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste vara GUID på partitionsschema. Väljes med knappen "Alternativ" under partitioner. Är den grå så välj "1 partition".

Formatet skall vara HFS+ journalfört.

Börja med detta innan du går verkstan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Hummel. Nu verkar det gå bättre här. Det står ju faktiskt att man ska köra den partitioneringen om man nu dyker in under alternativ. Blåser rent och kör in allt nytt och väntar med Backupen får vi se om det är stabilt eller inte. Återkommer med rapport.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...