Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur sparar man batteritid enklast?

Ebbe82

Recommended Posts

Har en hel del program i min iPhone som jag använder då och då.

Nu ska jag dock cykla Vätternrundan för första gången (siktar på att det tar cirka 15 timmar) men skulle vilja använda programmet Runkeeper för att hålla koll på rundan - alltså ha igång programmet hela vägen runt utan att telefonen dör avbatteribrist. Det bästa hade varit om man kan ha musik igång också men det kanske drar för mycket batteri, eller?

När jag använt det tidigare har det dock SLUKAT batteritid så därför undrar jag vad jag kan göra för att minimera batteriåtgången för övrigt.

Egentligen har jag ju bara använding för Runkeeper men den går på GPS så det behöver jag åtminstone ha igång.

Är hyfsat ny med iPhone så är osäker på hur mycket jag kan, och bör, stänga av...

Tacksam för hjälp!

Skulle inte säga att det är musiken som slukar batteri. Utan det är GPS och RunKeeper som gör det.

Så länge du stängt av skärmen så finns det inget mer att göra för att spara batteri när du kör RunKeeper.

Har du inget emot lite extra utmaning kan du ju köra med någon form av dynamo som laddar din iPhone. Vet inte om det finns någon produkt att köpa dock. Externa batteri-pack finns det dock.

EDIT:

Dum jag är. Du kan stänga av WIFI, Bluetooth samt 3G för att spara batteri.

Du skulle också kunna testa att sätta den i flygplansläge.

...så därför undrar jag vad jag kan göra för att minimera batteriåtgången för övrigt.

Stäng av:

1. WiFi

2. 3G

3. Bluetooth

4. Alla automatiska uppdateringar av mail, kalendrar etc.

5. Ev. equalizer i iPod.

Stäng inte av:

1. Flygplansläge. Då fungerar inte GPS:en

EDIT: Försök ha låg volym på musiken. Högre volym=kortare batteritid. Påverkar inte mycket, men lite grann i alla fall.

...Du skulle också kunna testa att sätta den i flygplansläge.

Nej. Då fungerar inte GPS:en.

Köp ett extra batteri till din iPhone, som hakas fast på baksidan och fördubblar kapaciteten. Kan vara värt den investeringen...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...