Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Så här gör du för att ringa på din telefon

Pocahontas

Recommended Posts

Tänk om de kört en sån omständig film på TV idag...

AT&T

På 80-talet hade det blivit så enkelt att till och med ett barn kunde klara av det ...

... Tack för det Televerket!

Intressant att på 50-talsfilmen har man satt nummerskivan så att nollan ligger precis intill stoppet. Har för mig att den senaste Dialog eller vad det nu var hade nollan mot slutet. Mina fingrar kommer i alla fall ihåg det så ;)

Telefoner med nummerskiva störde jag mig lite på, eftersom folk hade en förmåga att ställa dem på bord med en liten duk under telefonen. Vilket gjorde att telefonen vred sig och flyttade sig när man snurrade på skivan...

Långt in på 90-talet användes fortfarande en bakelittelefon hos mormor. Sista telefonen med snurrskiva (en sån där mjukt formad telefon i grå eller beige plast) ställdes undan för 6-7 år sen hos mormor.

Telefoner med nummerskiva störde jag mig lite på, eftersom folk hade en förmåga att ställa dem på bord med en liten duk under telefonen. Vilket gjorde att telefonen vred sig och flyttade sig när man snurrade på skivan...

Precis som hemma hos mig då. En fullt fungerande Bakelit som står på en duk i hallen. Lägg märke till att nollan är närmast stoppet, alltså en puls för nollan är det vi har/haft i Sverige. I Finland (Åland) så vet jag att på min mormors telefon så låg nollan sist efter nian.

post-43620-072857900 1308071475_thumb.jpg

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...