Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Min iPhone 3gs laddar inte via vägguttaget, några tips?

tblue

Recommended Posts

Hej,

Laddade min iphone inatt och den var hundra % laddad i morse.

Spelade och lekte mycket med den i dag. Vid 20% kvar, så avfärdade jag meddelandet som alltid dyker upp vid låg procent, och jag satte i sladden. När jag spelat en stund till så får jag meddelandet, 10% kvar. Märker då när jag stänger appen att den inte laddar. Testar då att koppla till datorn, men det funkar. Tips någon om varför inte väggen funkar?

Fel på väggurtaget? Fel på kontakten? Glapp i sladden?

Fel på väggurtaget? Fel på kontakten? Glapp i sladden?

Nej, inget är sönder/glappar.

Är garanterat ett mjukvare problem, då allt fungerade tidigare.

Ingen som har stött på liknande problem?

iPhoneReservdelar.se

Din vägg laddare är förmodligen sönder / alt att väggutaget är sönder.

Din vägg laddare är förmodligen sönder / alt att väggutaget är sönder.

Använder samma sladd både till vägg och dator. När jag ska ladda iphonen i väggen, så sätter jag en stickpropp på sladden och att den skulle gå sönder bara sådär, det tror jag inte.

Vägguttaget är inte sönder .

iPhoneReservdelar.se

Använder samma sladd både till vägg och dator. När jag ska ladda iphonen i väggen, så sätter jag en stickpropp på sladden och att den skulle gå sönder bara sådär, det tror jag inte.

Du berkräftar det jag sakt, din vägg laddare är sönder då kabeln fungerar och telefonen laddar i datorn.

Prova att ladda i ett annat vägguttag (i nåt annat rum)...

Funkar det inte är laddaren trasig, funkar det så är det nåt fel med vägguttaget

Är garanterat ett mjukvare problem, då allt fungerade tidigare.

Har du testat med att starta om telefonen?

iPhoneReservdelar.se

Du är välkommen för att vi försöker hjälpa till.

Varför ska du vara så envis och inte inse att det är inget fel på varken telefonen eller kabeln.

Laddar den i datorn och det är inget fel på vägguttaget så måste felet ligga i själva vägg laddaren !

Har du någon kompis med en iPhoneladdare?

Prova hans/hennes laddare och se om den fungerar. Då kan du se om det är fel på själva laddaren du har.

Du är välkommen för att vi försöker hjälpa till.

Varför ska du vara så envis och inte inse att det är inget fel på varken telefonen eller kabeln.

Laddar den i datorn och det är inget fel på vägguttaget så måste felet ligga i själva vägg laddaren !

Jo, jag är taksam över att ni vill hjälpa mig.

Saken är bara den, att eftersom det gick att ladda några timmar tidigare så borde den även kunna fungera då. Jag försökte ladda när jag använde en app, så jag tror att det kan vara felet att den inte längre går att ladda.

När jag kopplade mobilen till datorn för att se om jag kunde ladda den där, så fick jag meddelandet, ny enhet har hittats (eller liknande meddelande). Detta kan betyda att något har hänt, då datorn aldrig annars meddelar något sådant.

När iphonen är kopplad till datorn, så märker ju datorn av att något är i usb porten och det är därför jag antar att den laddar.

Kopplar jag istället telefonen till väggen och det är mjukvara problem, så får ju inte enheten något motsvar som den får i en dator.

Självklart kan väll stickproppen gå sönder, men då borde det vara vid slitage eller något sånt.

Har du någon kompis med en iPhoneladdare?

Prova hans/hennes laddare och se om den fungerar. Då kan du se om det är fel på själva laddaren du har.

Ska testa min laddare nästa gång jag träffar en bekant med samma telefon.

Hej!

Byt batteri. Det är troligen det som är problemet. Hade liknande problem själv, vilka försvann när jag satte i nytt batteri.

Håkan

"Nej det kan inte vara fel på laddaren, för den fungerade ju tidigare..."

Såna där svar är det dummaste jag vet.

Brukar inte det mesta fungera innan det går sönder???

"Nej det kan inte vara fel på laddaren, för den fungerade ju tidigare..."

Såna där svar är det dummaste jag vet.

Brukar inte det mesta fungera innan det går sönder???

"Det dummaste jag vet är folk som ska kommentera något som man tycker är dummt, ointressant, osv Speccielt när man måste poängtera det i kommentaren."

Det säger väll sig självt att saker fungerar innan dom går sönder.

Vill dock förklara så att du förstår. De flesta saker har en tendens att förvarna innan de går sönder typ ett glapp eller liknande.

Så om det var ett dumt svar? Nje, det var ett ganska realistiskt Svar.

Hej!

Byt batteri. Det är troligen det som är problemet. Hade liknande problem själv, vilka försvann när jag satte i nytt batteri.

Håkan

Hej,

Ja, det kanske det kan vara.

Jag har ju garantin kvar, så då kan jag ju lämna in den.

Tänkte bara kolla först om någon har varit med om detta problem, ex att det varit fel på mjukvaran, innan jag lämnade in den. För man är ju så förlamad i arbetet utan mobil.

Tack!

• 2 weeks later...

Nu fungerar den igen.

Mobilen har varit seg att ladda och batteriet har tagit slut fort men nu går det fort att ladda och den håller laddningen bättre.

Jag har haft den avstängd en natt, laddat den till 100% via datorn, samt lånat en väns laddare och vips, så fungerar den.

Tror det är batteriet som spökar. Så om ni råkar ut för detta. Prova något av det jag gjort.

//Tony

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...