Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad är processornamnet Locum?


tanum

Rekommendera Poster

Min dator, en tidig generation iMac 2.8 Ghz Intel Core 2 Duo (med 4 GB 800 MHz DDR2 SDRAM), går segt. Speciellt efter att jag installerat PhotoShop CS5. Jag öppnade Aktivitetskontroll och hittade högst upp processornamnet Locum, som tog väldigt mycket % av processorn. Typ 128%... Men vad är Locum? Och går det att göra nåt åt?

 

Tacksam för svar.

 

Benny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Google ger svar på frågan

 

Vilket drygt svar, är det så man bemöter frågor på det här forumet - Lite hyfs vore på sin plats!!

 

Svaret för övrigt: Locum is the OS X process for emptying the trash.

Så enkelt det kan vara:-)<br style="font-family: verdana, geneva, lucida, 'lucida grande', arial, helvetica, sans-serif; font-size: 13px; background-color: rgb(250, 250, 250); ">

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket drygt svar, är det så man bemöter frågor på det här forumet - Lite hyfs vore på sin plats!!

 

Men han länkar ju till svaret på hans fråga på ett annat forum, hur kan det vara drygt. Det är ju det trådskaparen frågar efter?.

 

Visst kan man formulera sig annorlunda, men jag upplevde det inte som särskilt drygt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att det uppfattas att ordet "Google" är en länk till svaret... :) Men om man rör musen över så kommer ett streck under ordet och man kan trycka på det så får man ett svar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket drygt svar, är det så man bemöter frågor på det här forumet - Lite hyfs vore på sin plats!!

 

Svaret för övrigt: Locum is the OS X process for emptying the trash.

Så enkelt det kan vara:-)<br style="font-family: verdana, geneva, lucida, 'lucida grande', arial, helvetica, sans-serif; font-size: 13px; background-color: rgb(250, 250, 250); ">

 

 

Håller med dig, allt för ofta får man dryga, tyckna besserwissersvar på frågor och kommentarer på inlägg!!

Själv så tycker jag bara att det är roligt att hjälpa andra med sina frågor oavsett frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inget tyket i att länka till ett utförligt svar på en annan sida.

 

De facto är det så att google är användbart om man med en gnutta fantasi ställer rätt fråga.

Använder ofta Google för att få svar på funderingar eller problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Locum-processen tar rejält med tid och kraft när du använder säker papperskorgstömning eftersom den i flera svep skriver över diskarean där filerna låg. Är det stora filer tar det lång tid, kanske flera minuter. Vet inte hur det är med File Vault aktiverat men kan tänka mig att det är en liknande situation.

 

Det är också tänkbart att Locum-processen dröjer ifall det är problem med filkatalogen. Kanske läge för en säker start.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...