Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Önskar tips på tålig mobil


dafox

Rekommendera Poster

jag behöver en tålig nalle motsvarande ericssons gamla hajfena.

 

krav:

tåla tuff behandling, stötar och fuktig miljö

bra batteritid

telefon + sms

fm-radio år ett +

 

den ska användas i fr a fjällen både sommar och vinter

 

och den ska gärna vara billig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade en Siemens som var helt perfekt. Grå variant, de kom med en nyare variant med färskärm som jag också köpte men den sög. Ska kolla om jag finner vad den hette, men måste jobba nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ME45! Gammal men det kanske går att köpa och byta batteriet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En Motorola Defy kanske?

Verkar vara en rätt välspecad telefon dessutom.

 

Jag har dock inte testat den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekommenderar samsung b 2700 bultandehjarta.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar mig friheten om att tipsa om denna till iPhone - är ju inte ett svar på frågan men känns som ett svar som passar bra i tråden.

http://www.magellangps.com/lp/toughcase/index.html

Bygger ut iPhonen rejält i storlek men innehåller GPS-förstärkare, extrabatteri och är helt vattentät (Dränkning. Specad för en meters vattendjup). iPhonen går att använda inkl kamera. Saknar FM-radio. Funkar inte för iPhone 4.

 

Otterbox har också en del ruggade iPhone-fodral och fodral för andra mobiltelefoner.

 

Själv hade jag satsat på en snorbillig mobil, enkelt sladd-headset och stoppat mobilen i en plastpåse. Min bild av ruggade mobiler är att dom är dyra och inte håller måttet ändå. :)

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Använder en Sonim XP2 i jobbet. Den är varken snabb eller smart, men robust som en tegelsten. Har diskat den, tappat den och misshandlat den hårt utan en skråma. Batteritiden är imponerande - minst en och en halv vecka utan 3G och låg ljusstyrka på skärmen. En annan finess är att man tänder den inbyggda lampan med kameraknappen, vilket gör att den är praktisk som ficklampa också. Är dock osäker på radiofunktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...