Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Internetdelning 3gs Halebop


mickenyfiken

Rekommendera Poster

mickenyfiken

Jag har en iphone 3gs med halebop. Jag har läst allt jag kan hitta om detta på nätet och kan inte hitta nån info som kan åtgärda mitt problem. Internetdelning finns inte i min meny hur jag än gör. Har provat att återställa telefonen, reseta alla inställningar som det står i varenda tråd online.telia.se . Ingenting hjälper. Var inne i en teliabutik där de sa att de inte vet hur man gör men att en kunnig skulle ringa upp mig på tisdag, men jag är rätt säker på att de inte kommer att ordna sig ändå.... Nån som har några förslag??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken version av iOS har du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mickenyfiken

Vilken version av iOS har du?

 

4.3.3 även uppdaterat operatörsuppdateringen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte internetdelning funkar med Halebop?

 

Ja då tror du fel för det fungerar.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4.3.3 även uppdaterat operatörsuppdateringen

 

 

Jag skulle göra en återställning på telefonen och INTE återställa den till en säkerhetskopia och prova.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

återställ nätverksinställningar skulle jag testa med:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mickenyfiken

Jag skulle göra en återställning på telefonen och INTE återställa den till en säkerhetskopia och prova.

 

 

 

Återställa telefonen men inte till säkerhetskopia? då blir jag ju av med allt i telefonen, eller kan jag lägga in det efteråt, och om jag då lägger in det efteråt så kommer problemet antagligen återkomma?

skrev att jag resetat alla inställningar inkl nätverksinställningar...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Funkade inte förr i.a.f.

 

Det är sant men det är mer än ett år sedan Halebop löste det

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återställa telefonen men inte till säkerhetskopia? då blir jag ju av med allt i telefonen, eller kan jag lägga in det efteråt, och om jag då lägger in det efteråt så kommer problemet antagligen återkomma?

skrev att jag resetat alla inställningar inkl nätverksinställningar...

 

 

 

 

 

Jag menar gör så och se om du har internetdelning så vet du att det är nått fel men den konfiguraion av telefonen du har nu

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mickenyfiken

Jag menar gör så och se om du har internetdelning så vet du att det är nått fel men den konfiguraion av telefonen du har nu

 

 

 

 

 

ok, och om det är så att det är fel med nuvarande konfigurationen blir jag tvungen att bli av med att i luren? eller går det få in i efterhand, appar med sparad info i, utan att återställa säkerhetskopian.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

återställ nätverksinställningar skulle jag testa med:)

Testade du det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, och om det är så att det är fel med nuvarande konfigurationen blir jag tvungen att bli av med att i luren? eller går det få in i efterhand, appar med sparad info i, utan att återställa säkerhetskopian.

 

 

 

Tråkigt nog så försvinner det

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mickenyfiken

japp när jag återställer telefonen och ej till säkerhetskopia så kommer det upp en fråga när jag installerar den som ny telefon "vill du uppdatera operatörsinställningarna?" , gjorde detta och då fungarade det, men då blir jag av med allt på telefonen så jag återsäller den till säkerhetskopian nu igen.... Finns det nått sätt att uppdatera operatörsinställningarna utan att återställa telen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mickenyfiken

provade igen att återställa och sen installera som ny iphone, då kom internetdelning fram, provade sedan att lägga in de programmen jag använder som låg under program i itunes, men all info i programen var borta. i tex gymbuddy så var två års träningsdokumetation borta så jag återställer säkerhetskopian nu igen, måste väll finnas något sätt att ta sig runt detta???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mickenyfiken

lyckades nu uppdatera operatörsinställningarna till telia 10.1 då jag återsällt till säkerhetskopian men de hjälpte inte heller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lyckades nu uppdatera operatörsinställningarna till telia 10.1 då jag återsällt till säkerhetskopian men de hjälpte inte heller

Något har antagligen blivit korrupt i din säkerhetskopia, så du kan inte använda den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mickenyfiken

kan det vara någon särskild app som måste tas bort för att det skall fungera eller ligger felet djupare än så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det är lätt att säga, med andra ord är det krångligare att försöka hitta felet än att återställa din data manuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hejsan!

 

För att internetdelning ska fungera med Halebop behöver du kolla upp inställningarna.

 

Gå in på Inställningar -> Allmänt -> Nätverk -> Mobilt datanätverk : Återställ inställningar

 

APN för mobildata ändras då till online.telia.se (som nu fungerar med halebop) och knappen för Internetdelning är aktiv under Inställningar -> Allmänt -> Nätverk: Internetdelning

 

Viktigt att du låter online.telia.se stå kvar då APN halebop.telia.se inte fungerar tillsammans med Internetdelning.

 

Koppla sedan din iPhone till datorn och aktivera internetdelningen i iPhonen (Inställningar > Allmänt > Nätverk > Internetdelning) så kommer datorn automatiskt att hitta internetanslutningen och du kan börja surfa med din iPhone som modem. (Du surfar enligt din gällande dataprisplan)

 

iTunes måste vara installerat på datorn du vill internetdela med.

 

Mvh Halebop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...