Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lite iPhone-perspektiv


UppiNorr

Rekommendera Poster

Misstolka inte detta nu och låt det inte bli en iPhone vs Android-tråd. Jag har själv iPhone och är nöjd, men det var ändå ganska intressant att läsa detta. I ärlighetens namn är jag faktiskt inte lika säker på att iPhone kommer fortsätta dominera på samma sätt som de gör nu. Själv sviktar jag i mitt val inför nästa telefonskifte i höst. Tyckte bara det var intressant och annorlunda läsning som man av förståeliga skäl inte ser särskilt ofta i detta forum. ;) :

 

http://whatsupsthlm.se/pezster/livet-efter-iphone/6374/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker skribentens argument till sitt val av telefon var ungefär lika bra som detta argument är för att välja motsatsen: http://cot.ag/lFASfL

 

Kan väl också tillägga att det inte var en hint eller hate mot saker som inte har ett i före, men förstår inte hur det kan vara en grej att välja en sådan telefon man trivs med. Jag tror att om man är sugen på att se sig efter alternativ är nog iPhoneavdelningen på ett Mac-forum inte the way to go, även om alla trådar givetvis är välkomna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja.. så kan man ju åxå tycka! :)

 

Jag har nog inte sett samma problem som han gjort. Har jag velat att göra nånting har jag bara laddat ner en app och löst mitt problem. Som exempelvis att ladda ner en FTP-app och uppdatera PHP-koden direkt från telefonen.

 

Jag tror att man blir lite nykär så fort man får en ny pryl. Han kommer kunna se även negativa saker med sin Android om någon månad. Förmodligen blir han irriterad på SE först och sen på Android.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja.. så kan man ju åxå tycka! :)

 

Jag har nog inte sett samma problem som han gjort. Har jag velat att göra nånting har jag bara laddat ner en app och löst mitt problem. Som exempelvis att ladda ner en FTP-app och uppdatera PHP-koden direkt från telefonen.

 

Jag tror att man blir lite nykär så fort man får en ny pryl. Han kommer kunna se även negativa saker med sin Android om någon månad. Förmodligen blir han irriterad på SE först och sen på Android.

 

Så är det ju med båda operativsystemen, båda har sina fördelar/nackdelar, jag vill inte snacka skit om något OS då jag kört båda (nåja, bara testar iOS haha) och gillat dem båda dessutom. :D Jag är ju dock en sådan som aldrig nöjer mig, tur då att man har en begränsad ekonomi haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

greenclick

Misstolka inte detta nu och låt det inte bli en iPhone vs Android-tråd. Jag har själv iPhone och är nöjd, men det var ändå ganska intressant att läsa detta. I ärlighetens namn är jag faktiskt inte lika säker på att iPhone kommer fortsätta dominera på samma sätt som de gör nu. Själv sviktar jag i mitt val inför nästa telefonskifte i höst. Tyckte bara det var intressant och annorlunda läsning som man av förståeliga skäl inte ser särskilt ofta i detta forum. ;) :

 

http://whatsupsthlm.se/pezster/livet-efter-iphone/6374/

 

Själv tycker jag att det är bra att Apple utmanas hårt, det är då företag utvecklas. Om man inte får någon utmaning så börjar man leva på sitt namn och när det blir ihåligt så är det lätt att bli omsprungen. Jag har själv imponerats av Android men jag gillar Apple's design och jag vill gärna ha en kombination av design och funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag att det är bra att Apple utmanas hårt, det är då företag utvecklas. Om man inte får någon utmaning så börjar man leva på sitt namn och när det blir ihåligt så är det lätt att bli omsprungen. Jag har själv imponerats av Android men jag gillar Apple's design och jag vill gärna ha en kombination av design och funktion.

 

Precis så tycker jag själv. Man vill ha en bit av båda världarna. Men det är svårt att få Apples stabilitet i en så öppen miljö som Android. Men är man en disciplinerad användare kan man få en Android-nalle att fungera hur stabilt och bra som helst. Sen är enkelheten underbar med iPhone, liksom gränssnittet, samtidigt som mångsidigheten/valmöjligheterna tilltalar mig mycket hos Android, både mjukvarumässigt då jag har enorm frihet att förändra och påverka i mångt och mycket precis som jag vill (och just detta kräver en del av användaren), och hårdvarumässigt, dvs möjligheten att inte vara låst till EN tillverkare och EN modell.

 

Jag velar och funderar. Det kommer kanske klarna när specarna på iPhone 5/4S/4GS (whatever) släpps och då jag kan jämföra dessa med höstens kommande Android-modeller ur alla tänkbara infallsvinklar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket möjligt jag byter till ngt annat om ett par år. Just nu har jag inte ngt behov av ngt mer än det som min 3GS erbjuder men man vet aldrig hur framtiden kommer se ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som är nytt i hans lista? Det finns ju inga nya features dör alls, allt har ju varit sånt som funnits i Androifd gnaska länge, man hör ju på artikeln att han är en person som aldrig hade kravspecen för en iphone från början.

Är man en person som vill kunna ändra allt, kunna ladda ner vilket program man vill och som tycker att det är viktigt att se vädret på hemskärmen så ska man inte ha en iphone frän början och det borde han ha vetat istället för att ta tillfället i akt att kasta skit på iphonen.

 

Han får väl se hur han känner när nästa uppdatering till android skommer som antingen kommer att slöa ner telefonen eller komma ett halvår efter att Google släppt sourcen för att SE inte känner att det är ngt viktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...