Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är nåt på g med MobileMe?


Ockeponken

Rekommendera Poster

Ockeponken

Yo! Gör jag rätt som misstänker att nåt är på g att hända med MobileMe?

 

För en vecka sen gick min prenumeration på MobileMe ut och jag har inte förnyat den.

Ändå kan jag logga in, komma åt och skicka e-post, m.m.

 

Är detta normalt (det kanske tar ett tag innan kontot blir "låst") eller kan det vara så att inga konton blir avaktiverade om nåt nytt är på g?

Nån annan som upptäckt samma sak?

 

Ha det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ryktas om att Apple snart kommer förändra Mobile Me, troligen i samband med lanseringen av "iCloud". Men vi vet inget än, bara en massa rykten och det har ryktats om Mobile Me i några månader nu utan att något ännu hänt så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Melodysheep

Säker på att du inte har aktiverat den? Det görs nämligen automatiskt utan att du behöver göra något... Så dubbelkolla dina transaktioner är mitt tips!

 

Vet att min prenumeration också går ut väldigt snart så det vore ju intressant och se om man blir debiterad för ett nytt år eller inte, spec. nu när icloud verkar vara på intåg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ockeponken

Nix, det är inte aktiverat - det står t.o.m. att prenumerationen löper ut om 0 dagar...och det har det stått i en vecka nu :)

Några pengar har inte dragits ifrån kontot.

 

Rykten har det ju "alltid" snurrat om tjänsten, men att inte konton blir låsta är väl ändå nåt nytt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mobileme kontot finns aktivt upp till ca 2mån efter att tiden gått ut. Du borde fått ett mail om att det gick ut. Kolla det finstilta där i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...