Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Designverktyg för HTML5


set_lo

Rekommendera Poster

Många väntar säkert på Adobe skall komma med den definitiva lösningen på tillverkningen av HTML5 via designerverktyg. Eller kanske Microsoft kommer med ett sådant. Men eftersom både Adobe har Flash och Microsoft har Silverlight så släpar de nog på detta ett tag. De vill ju inte döda sin egen utveckling. Kanske Apple kunde ta upp handsken och tillverka ett verktyg. Men även hgär verkar de ha för mycket annat att tänka på. Så några utvecklare från Apple tillverkade ett verktyg Hype som nu finns till rabatt pris (ca 300 SEK): http://itunes.apple.com/se/app/hype/id436931759?mt=12 Tillverkat för Mac. Nå det är i varje fall en början ... Lätt att tillverka hemsidor för den som inte vill koda så mycket själv, eller inte alls koda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som testat? Är det lätt att använda om man är n00b? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som testat? Är det lätt att använda om man är n00b? :)

 

Har precis testat och jag måste säga att jag är imponerad. Jag tror att om dom fortsätter att utveckla programmet på detta sättet kommer dom snart nå oanade höjder. Jag kommer gärna tillbaka till forumet igen om några dagar och gör en full review. Men jag gillar verkligen det jag sett hittills. Och Ja, en "n00b" kommer kunna uppskatta programmet.

 

// Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också testat. Är dock ganska obekväm med alla typer av designverktyg, utan föredrar alltid kod. Men. Det var rätt kul och snabbt gick det att få något att fungera. Lätt att tillverka till exempel en "reklambanner". Det går också att binda upp t.ex. jQuery, och fylla på med kod själv om man så vill. Rätt så ok nu. Men framförallt har de framtiden för sig om inte någon av de stora jättarna kliver fram och dödar marknaden ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...