Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Visa nya inlägg"


Thordh

Rekommendera Poster

När man trycker på texten "Visa nya inlägg" så listas ju alla inlägg sedan man sist var inloggad. Utmärkt!

 

Men om man lämnar datorn en viss tid (en timme?) och vill bläddra vidare där man var i listan över de nya inläggen så försvinner de äldsta och man får automatiskt en ny lista med färre inlägg. Lite frustrerande.

 

Kan man själv justera hur lång tid tillbaka som man vill se "nya" inlägg?

Har letat mycket efter en sådan funktion men kan omöjligt hitta en...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

När man trycker på texten "Visa nya inlägg" så listas ju alla inlägg sedan man sist var inloggad. Utmärkt!

 

Men om man lämnar datorn en viss tid (en timme?) och vill bläddra vidare där man var i listan över de nya inläggen så försvinner de äldsta och man får automatiskt en ny lista med färre inlägg. Lite frustrerande.

 

Kan man själv justera hur lång tid tillbaka som man vill se "nya" inlägg?

Har letat mycket efter en sådan funktion men kan omöjligt hitta en...

 

Ja, det där är dumt och i tidigare versioner av forumet fungerade det bättre men vi har inte lyckats återställa hur det var innan.

Det finns dock två vyer av Visa senaste-listan och du ändrar inställningen under Kontrollpanelen/Generella inställningar/Metod för visning av nytt innehåll. Där kan du välja att visa alla trådar du inte har läst.

 

Nackdelen är att den listan bara kommer att fyllas på och fyllas på eftersom att du förmodligen inte läser allt. Fördelen är att den är tidssorterad och du kan manuellt klicka på "(Markera alla som lästa)" inne på Visa senaste-listan när du är klar med forumet för den här gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det får jag inte att fungera.

Har markerat visa olästa och sparat men det fungerar inte.

Provade igen, loggade ut och in efteråt; samma brist på förändring.

Tömde cache; nix, funkar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabbt svar! Jag skall testa den inställningen, tror det fungerar bättre för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Fast det får jag inte att fungera.

Har markerat visa olästa och sparat men det fungerar inte.

Provade igen, loggade ut och in efteråt; samma brist på förändring.

Tömde cache; nix, funkar inte.

 

Trist, jag har ingen aning om varför. Jag hoppas kunna installera en mindre uppdatering till forumet snart som ska fixa ett gäng mindre buggar. Det kanske kan lösa problemet, men svårt att lova något.

 

Vilken webbläsare kör du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Safari.

 

Men nu kollade jag med firefox också. Det var likadant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...