Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3Gs tappar kontakt med SIM-kortet


tantoarte

Rekommendera Poster

För ca 2 veckor sen upptäckte jag att I Phone tappade kontakt med nätverket. Jag tog kontakt med Telia s support och där fick jag genast ett nytt SIM kort. Detta hjälpte dock inte. Jag startade om telefonen och detta hjälpte inte heller. Jag var tvungen att lämna telefonen till service.

(Lan-master-Stockholm.)

Teknikerns rapport: Enheten tappar sporadsikt kontakten med SIM-kortet, indikerar ibland Ingen service.

Enheten är dock utanför garantin.

Kostnadsförslag för service: Utbytesenhet - 2695 kr inkl. moms.

Enheten som ska bytas ut är dock ingen förslitningsdel eller skadan beror på misskötsel utan detta är en tillverkningsfel. Anser Jag. Operatörerna, i mitt fall Telia borde se över avtalet med Apple. I alla fall under avtal och bindningstid borde det finnas en garanti för tillverknings miss.

Finns det några andra som har liknande.

Det borde finnas en lösning.

Hälsningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har 3 års reklamationsrätt som konsument!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har exakt samma fel på min gamla iPhone 3gs sedan ett drygt halvår tillbaka (har en känsla att det startade efter en uppdatering i höstas). Fick exakt samma respons från Telia (nytt kort etc) samt var även jag hos LAN master (och fick samma fullkomligt intetsägande svar efter en felsökning för ca 300:-). Kanske glapp men något stämmer inte. Det finns en oregelbundenhet i de avbrutna samtalen. Telefonen kan funka felfritt veckovis. Kanske finns ännu fler med detta problem? Skulle gärna vilja veta orsaken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...