Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp med inställning av mailkonto önskas


kakmonstret

Rekommendera Poster

kakmonstret

jag har nu min nya macbook pro framför mig och försöker ihärdigt ställa in min mail, jag har en mail från webbhotellet one.com, men det fungerar inte!!

I min iphone fungerar det alldeles utmärkt och jag vet hur man gör och vad man ska fylla i, men när jag har fyllt i utgående posten och trycker fortsätt så kommer ett meddelande upp med att servern inte går att nå eller det är fel lösenord, men det stämmer allting och det går ju att nå via nätet som vanligt så vad gör jag för fel?

 

Sen tycker jag också det är lite underligt att man får instruktioner att gå in under meny, sedan mail osv. när det kommer automatiskt att man ska ställa in mailen från början och kommer inte vidare därifrån...inga menyer ingenting..ska det vara så?

 

tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv försökt att ställa in mitt mailkonto med imap hos One.com, det lyckades inget vidare utan jag valde POP-konto istället för IMAP när jag lade in kontot i Mail och det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör man POP så kan man få konflikter mellan enheterna eftersom POP bara klarar av att en är inne samtidigt. IMAP kan användas av flera enheter samtidigt.

 

Jag har IMAP på mitt konto hos one.com och detta fungerar.

Jag rekommenderar att ställa in manuellt. Den automatiska funktionen försöker avläsa leverantörens server och även om detta oftast fungerar, så kan det hända att det fallerar. Därför ställ in manuellt, det är säkrare.

 

 

Mail - Inställningar - Konton

 

Först radera det konto du har försökt ställa in, genom att markera det och trycka '-'. Så vi kan börja från början.

 

Tryck nu '+' för att lägga till nytt konto.

 

Välj: IMAP

Namn: valfritt...

Server inkommande: imap.dindomän.se

Användarnamn: användare@dindomän.se

Lösenord: ditt lösenord

 

Utgående server:

Servernamn: send.one.com

Använd anpassad port: 2525

Använd SSL urbockad

Autentisering: Lösenord

Lösenord: ditt lösenord

 

Avancerade inställningar:

Port IMAP: 143

SSL urbockad, använd ej

Autentisering: Lösenord

 

Detta fungerar för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...