Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Slå ihop samtal


kladda

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har flera gånger testa att slå ihop samtal men aldrig lyckats. Jag är i stort behov av denna funktionen imon så därör vill jag lära mig lite mer om detta.

Jag har varit med i ett 3-partssamtal en gång, då anväde alla iPhone och jag var inte den som ringde upp de andra 2. När jag klicker på Slå Ihop knappen flickar den snabbt över till det parkerade samtalen men återgår sedan direkt till förra samtelet och pilen återvänder och inget mer händer. Allt går tillbaka till 0 så att säga.

 

Samtalet imon kmr vara från en fast telefon och 2 iphone om detta har betydelse. Det är med störtsa säkerhet den fasta telefonen som kommer ringa upp.

 

Tack på förhand!

Jonatan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

På en mobiltelefon är denna funktion bunden till abonnemanget. Dvs om du har tjänsten gruppsamtal (inte samma sak som samtal väntar som du beskrivit och fått att fungera) aktiverat eller inte på den sammankopplande telefonens abonnemang. Om du vill styra sammakopplingen från en iPhone måste alltså den telefonen ha den tjänsten i abonnemanget. Om du kan slå ihop samtalen i den fasta telefonen så behöver du alltså inte bekymra dig om Iphone:en. Om du inte har det måste du troligtvis lägga till den tjänsten på något av abonnemangen.

 

Mvh

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Ex:

A pratar med B.

C ringer A.

 

Då kan A växla mellan samtalet med B och samtalet med C eller koppla ihop alla tre samtalen.

C eller B kan inte göra annat än att avsluta samtalet.

Om A koppla ihop alla samtal och sedan lägger på luren så bryts hela samtalet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...