Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Kan inte läsa in nätverkslista"


Suka

Rekommendera Poster

Hejsan. Jag fick lite problem nu när jag jailbreakade min iPhone 3GS. Jag följde denna guiden http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=14563 och allt funkade bra till slutet. Men när jag nu startar upp min iPhone så hittar den inget nätverk.Jag har testat det mesta. t.ex. att återställa nätverksinställningarna och allt annat som jag kan komma på. När jag förösker gå in på operatör och välja ett nätverk manuellt så får jag upp "Kan inte läsa in nätverkslista"

Har för mig att jag fick detta problemet förra gången också men har ingen aning om hur jag löste det då.Jag uppdaterade från 4.1 (typ) till 4.3.3 och den var jailbreakad innan också.

Anledningen till att jag inte har uppdaterat den tidigare till någon nyare uppdatering är för jag är lat och tyckte det funkade bra innan men så nu fick jag tummen ur och så gick allt åt helvete istället Tummeupp.giffundersam.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förtydligade rubriken lite. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes det har jag testa att ta ut och sätta i det och det funka inte heller :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för modem firmware?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det är 5.16.02. Återställde iPhonen helt igår för att jag var tvungen att kunna ringa med SKITEN idag. Nu kan jag ringa och smsa iaf, dock kan jag inte använda det mobila nätverket. Har gjort nätverks återställning och allt men det funkar inte. Så just nu är den icke jailbreakad och den funkar enbart till att ringa och smsa på..................................... och joo wifi funkar också men det har man inte alltid tillgång till.................

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser faktiskt ut som om jag har löst det nu. Och till folk som får problem som liknar mitt så kan jag säga hur jag gjorde.

 

Jag uppdaterade/återställde iPhonen och sen hoppade jag över den biten i jailbreakandet där man manuellt ska ladda in filen som det ska återställas till. Sen så jailbreaka jag den som vanligt och det funkade fick även tillbaka mitt mobila nätverk :D Hoppas bara att det funkar nu :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5.16.02 har jag också. Har inga problem hos mig. Har du provat återställa network settings? Settings/reset/reset network settings

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...