Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa MBA med svenskt tgb i USA?


alexaxl

Rekommendera Poster

Åker till USA i mitten av juni, hade tänkt köpa en Mini som mediecenter och en MBA. Mindre lustigt är att jag sannolikt missar nya modeller av de båda med någon månad. Men det är inget att hänga läpp över. Till mina frågor:

 

Som mediaspelare (kommer främst spela upp rippade blurays) är väl Apple TV inte att se som ett substitut till en Mac Mini, trots att den är 600 dollar billigare?

 

Hur gör jag för att MAILA en specifik Apple store? (vill få dem att bygga en MBA med svenskt tangentbord)

 

Om mina behov är ungefär: 60 surf, 10 skriva i Word/Pages, 10 lyssna musik och 10 kolla videoklipp. Då lämpar sig en MBA bättre för mig än en MBP, right? Jag bär med mig datorn mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åker till USA i mitten av juni, hade tänkt köpa en Mini som mediecenter och en MBA. Mindre lustigt är att jag sannolikt missar nya modeller av de båda med någon månad. Men det är inget att hänga läpp över. Till mina frågor:

 

Som mediaspelare (kommer främst spela upp rippade blurays) är väl Apple TV inte att se som ett substitut till en Mac Mini, trots att den är 600 dollar billigare?

 

Hur gör jag för att MAILA en specifik Apple store? (vill få dem att bygga en MBA med svenskt tangentbord)

 

Om mina behov är ungefär: 60 surf, 10 skriva i Word/Pages, 10 lyssna musik och 10 kolla videoklipp. Då lämpar sig en MBA bättre för mig än en MBP, right? Jag bär med mig datorn mycket.

 

Du kan inte specialbeställa en MBA med svenskt tangentbord från amerikanska Apple Store eller från någon Apple Store butik (i USA). Söker du lite på google så får du svar på varför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brottas med samma fråga. Åker över till Florida en månad i höst och vill gärna ha med en Mini och en MBA med svenska tangenter hem.

Har googlat och sökt i tidigare trådar, finns en del skrivet men inget svar på frågan. Finns ett påstående att man på plats kan ringa applestore och beställa med svenskt tangentbord men vore av stort värde att få detta bekräftat eller dementerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att köpa en mini är inget problem, är ju externt tangentbord. Är ju bara att skita i att köpa ett i USA. Men tänk på att du enligt lag är skyldig att betala tull och moms vid införseln till Sverige och du då inte kommer billigare undan än de svenska priserna. Svårt att motivera att man har haft med sig en stationär dator till och från USA, framförallt om man bara varit där på semester whistling.gif . Köper du i butik i USA tillkommer också moms på priserna som visas på Applestore, procentsatsen varierar mellan alla delstater.

 

Angående bärbara så verkar de ha varit möjligt förr, innan Unibody då själva tangentbordet var en separat del av datorn, nu är det urfräst ur hela aluminiumbiten och man måste byta hela skalet på datorn för att få svenskt tangentbord. Har för mig att det i någon tråd besvarats att det på en unibody kostar 4 eller om det var 6 000:- att byta "tangentbord" hos en APR i Sverige från t ex Amerikanskt.

 

Denna tråd är nog den som bäst besvarar frågan med ett nej, det går inte, inte längre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...