Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem att skicka e-mail från min iPhone


Håkan Walther

Rekommendera Poster

Håkan Walther

Jag har Bredbandsbolaget och har haft samma e-postadress sedan urminnes tider. När jag köpte min iPhone synkade jag e-postkontot till den och allt var frid och fröjd. När jag plötsligt behövde logga in på Bredbandsbolagets webbsida och insåg att jag sedan länge hade glömt mitt lösenord så fick jag skapa ett nytt. Efter att ha synkat med telefonen och klickat i att ersätta inloggningsuppgifterna i telefonen med de i datorn så kan jag ta emot mail, men det är omöjligt att skicka mail. Telefonen säger att det är felaktigt namn eller lösenord till kontot. Men det är det ju inte eftersom jag kan ta emot mail. Jag har provat att radera kontot helt i telefonen och synka med datorn igen, med samma resultat.

 

Har någon ett tips på vad jag kan prova nu? Jag vill inte skapa ett helt nytt konto eftersom alla jag känner har min nuvarande e-postadress.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är inte konstigt att du kan skicka mail men inte ta emot eftersom det är två olika servrar som tar hand om de uppgifterna..

Mail in och mail ut (smtp) lösningen borde vara att använda din operatörs smtp-server istället för bredbandsbolagets eller rättare sagt lägga till din operatörs smtp så att telefonen kan välja rätt om du är kopplad via wifi eller 3g..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håkan Walther

Men innan funkade det ju. Det är ju bara sedan jag ändrade lösenordet som det blev problem att skicka. I telefonen kan man ju skriva in uppgifter för att ta emot e-post, men inte för att skicka. Man tycker ju att eftersom jag kan både skicka och ta emot på datorn och sedan synkat med telefonen så borde det gå att både skicka och ta emot i telefonen också, precis som det gjorde innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...