Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 4-problem (ingen service och 1013-problem)


bluppZ

Rekommendera Poster

Hej!

När jag skulle uppdatera min iPhone 4 för någon dag sen så hände något konstigt.... Jag kunde inte uppdatera telefonen och den hamna i återställningsläge, men efter flera försök att återställa den lyckades jag till slut återställa den (Problemet hette 1013). Men när telefonen var på så krånglade min täckning, jag fick ingen service hela tiden och till slut kom det upp en ruta i iPhonen där det stod att jag var tvungen att återställa min iPhone med iTunes för att kunna ringa och ta emot samtal. Istället för att återställa testade jag att starta om telefonen, men då hamna den i något konstigt läge, alltså telefonen startades inte helt utan man kom till återställnings skärmen och jag kunde bara ringa nödsamtal. När jag testar att återställa telefonen igen kommer samma som i början av inlägget, alltså problem 1013. Jag fattar inte riktigt vad som har hänt? Är det fel på simkortet eller är det telefonen som är konstig?

 

Snälla hjälp mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Problemet är orsakat av att basebandet inte stämmer överens med aktuell firmware alternativt för att iTunes kommunicerar med fel server. Du kan läsa hur du åtgärdar problemet nedan;

 

guide-atgarda-itunes-error-1013

 

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för hjälpen men det vill inte funka för mig...

"74.208.10.249 gs.apple.com" finns inte med i min hosts-fil

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...