Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Använd input som output, hur?


oLjud

Rekommendera Poster

Går det på något sätt att använda "input" som "output"? Märkte idag att det var/är glappt som tusan när jag kopplar in hörlurarna :-(

Har sökt och sökt men endast hittat program som ändrar "input" källa, men inget program klarar av att skicka ut ljudet via "input"...

 

Känns väldigt surt att behöva köpa ny dator för att det är glapp, använder hörlurar ofta och även kopplar även upp datorn till TV via utgången.

 

Uppskattar all hjälp jag kan få!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

om du har glapp i hörlurs utgången kan du ju köpa ett externt USB-ljudkort. Du kan inte använda mic-ingången till annat än den är avsedd för, inspelning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va dåligt att det inte går att använda input!

känns ju väldigt bökigt att använda externt ljudkort bara för att lyssna med hörlurar på tex bussen eller universitetet. Klart att det funkar ju men är det värt det...

 

PS, snygga högtalare på bilden din. Är det carlson eller sonab?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det på något sätt att använda "input" som "output"? Märkte idag att det var/är glappt som tusan när jag kopplar in hörlurarna :-(

Har sökt och sökt men endast hittat program som ändrar "input" källa, men inget program klarar av att skicka ut ljudet via "input"...

 

Känns väldigt surt att behöva köpa ny dator för att det är glapp, använder hörlurar ofta och även kopplar även upp datorn till TV via utgången.

 

Uppskattar all hjälp jag kan få!

 

Det beror på vilken modell du har av MacBook. Har den bara ett hål så är det kombinerat input/analog output/optisk output, har den två hål är de dedicerade, ett till mikrofon och ett till analog/optisk output.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar om att hårdvaran inte kan skicka ljud ut genom ljudingången, om du har en dedikerad ljudingång. Däremot, om du har kombinationskontakten med ljud in/ut så går det, men då är också hårdvaran anpassad för det.

 

Om det är glapp i hörlursutgången kan du lämna in datorn på service. Inte säkert att du behöver köpa en ny. Det kan också vara glapp i hörlurarna du använder..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en gammal MacBook White, tror jag köpte den 2006, har separata in- och utgångar.

Egentligen skulle jag vilja ha en ny Mac, men eftersom ekonomin inte är den bästa får den fungera, klarar alla program jag använder. Dvdn är trasig, mousepaden börjar bli sliten och så börjar den tappa plastbitar på några ställen... men den fungerar. Men att ljud-ut är glapp är jobbigt, det andra kan jag leva med.

 

Men tack för svaren, då vet jag åtminstone att det inte går att använda ljud-in som ljud-ut, det var det jag undrade över!

 

tack tack!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...