Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hittar inte HDD-ikon


Poof88

Rekommendera Poster

Råkade dra Hårddisk ikonen från finder ut till skrivbordet då jag ville skapa en genväg på skrivbordet.. Poff sa det och nu hittar jag inte längre ikonen i finder eller någon annanstans. Den är inte i papperskorgen heller? Vad händer egentligen när man drar ut saker från finder till skrivbordet? i windows skapas bara en genväg. Vill ju ha ikonen både på skrivbordet och i finder

 

Har försökt söka men inte hittat rätt. Finns det redan en tråd om detta så uppskattas en länk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det löste sig, var pinsamt enkelt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hade ju varit ultrasmart om du hade sagt hur du gjorde, så att flera (t.ex jag) kan ta hjälp av hur du löste det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ikonerna i docken och i sidomenyn på finderfönstret är redan alias (som genvägar kallas på mac). genom att dra ut ikonerna så tar du bort genvägen. (detta gäller naturligtvis inte dina filer utan bara dina genvägar)

 

att välja vad som ska visas i findern gör du genom finderns inställningar, precis som med alla andra program. att lägga till egna genvägar i dock eller finderfönstret gör du genom att dra filen till fönsterlisten/docken och släppa.

 

alias av en fil kan du lägga vart du vill genom att hålla ner allt när du drar filen.

 

 

tanken med osx är att du ska slippa ha massa genvägar som skräpar på skrivbordet som på windows...använd docken istället.

 

 

 

 

http://www.apple.com/support/mac101/tour/

 

mer läsning för nybörjare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just så gjorde jag. Skrev aldrig hur jag gjorde för jag kom ärligt talat inte ihåg =O

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...