Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Batteriskal iPhone - Extrabatteri


ulfm

Rekommendera Poster

Någon som kan rekommendera ett skal med inbyggt extrabatteri för att förlänga driftstiden på en iPhone4? Jag har kollat runt lite på nätet, bl a på Kjell&Co samt Teknikmagasinet. Vill helst köpa i butik så jag kan "känna" på dem före köp.

Har annars sett att Mophie fått gott betyg men det finns inte att köpa på "stan" här i Borås vad jag vet.

 

Jag skall springa en ultralöpning som kommer att ta drygt 10 timmar och använda inbyggda GPS + 3G-uppkoppling och är inte säker på om den fixar det utan extra batteri...

 

Så fram med erfarenheterna nu!

 

/Ulf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonebutiken

10 timmar? Då behöver du nog något ganska rejält, typ ZAGGsparq, skulle jag gissa på.

 

Ett tips är att testa att springa med GPS och 3G och se hur länge batteriet räcker. Ett skal med batteri brukar ge en laddning, så om telefonen själv räcker i 5 timmar så borde det inte vara några problem, men jag misstänker att så inte är fallet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar? Då behöver du nog något ganska rejält, typ ZAGGsparq, skulle jag gissa på.

 

Ett tips är att testa att springa med GPS och 3G och se hur länge batteriet räcker. Ett skal med batteri brukar ge en laddning, så om telefonen själv räcker i 5 timmar så borde det inte vara några problem, men jag misstänker att så inte är fallet..

 

Nej det tror jag inte behövs, jag har redan testat tfn och jag behöver inte dubblera tiden, kanske 75 % extra driftstid. Så ett skal måste det vara, när man springer så långt kan man inte bära för mycket extra vikt. I värsta fall så kan jag stänga av 3G tidvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonebutiken

Åh fasen. Tycker att GPS brukar dra otroligt mycket batteri. Man lär sig något nytt varje dag :)

 

Då borde Mophie Juice Pack Air räcka gott å väl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh fasen. Tycker att GPS brukar dra otroligt mycket batteri. Man lär sig något nytt varje dag :)

 

Då borde Mophie Juice Pack Air räcka gott å väl

 

Har varit nere på Machuset och kollat på Mophie air men det funkar inte eftersom det bygger ca 1,5 cm på längden, Shit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Behöver du snabb datauppkoppling? Stänga av 3G och köra GPRS/EDGE?

Lägsta möjliga ljusstyrka på displayen?

Två batteriskal och byte vid en vätske/matpaus?

Springa snabbare så batteriet räcker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver du snabb datauppkoppling? Stänga av 3G och köra GPRS/EDGE?

Lägsta möjliga ljusstyrka på displayen?

Två batteriskal och byte vid en vätske/matpaus?

Springa snabbare så batteriet räcker?

 

Bra tips allihop, gillar spec ditt sista, spring fortare!!

Börjar överväga att köpa en Gum Plus,

http://www.iphonebutiken.se/justmobile-gum-plus-batteriladdare-for-ipodiphone-667.html

 

Den kan ju jag faktiskt använda för att ladda min Garminklocka oxå + att den får nog plats i mitt armband bakom iFånen.

 

Om jag köper en sådan lovar jag att åtrkomma med rapport om hur det funkade med Runmeter i bakgrunden, Google maps i förgrunden och GPS på hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställt Gum plus från iPhonebutiken. Återkommer med rapport hur den funkade under loppet!

Suverän kundservice från iPhonebutiken förresten. Kunde chatta online med kundtjänst igår kväll...

 

/Ulf

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har nu testat Gum plus under fältmässiga förhållanden. Höll min iPhone 4 med GPS igång i över 10 timmar utan minsta problem. Gott om kräm kvar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...