Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Prisvärd trådlös hårddisk till Mac?


_Jag_

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Jag har precis införskaffat en macbook air efter att min gamla macbook började kännas slö, framförallt för att kunnaa köra full HD/blueray-filmer. Problemet med airen är att man inte har alltför stor HD. Jag befinner mig just nu i USA och gick in till närmaste "best price", det slutade med att jag gick därifrån med en Seagate GoFlex 2T wifi. Framförallt eftersom wifilösningen och storleken. Efter att ha läst lite rundor på internet (bla http://reviews.cnet.com/network-storage/seagate-goflex-home-network/4852-3382_7-34147061.html?tag=uoBody där den fick brutalt dåligt betyg) så har jag redan bestämt mig för att lämna tillbaka den imorgon.

 

Undrar nu vilken sorts extern hårddisk som folk rekommenderar. Föll lite för iden med wifi för att in bli bunden till ett ställe i lägenheten när man vill flytta/ladda ner filer. Hur passa smidigt är eg detta när man framförallt prioriterar 4,5gb stora HD-filmer? (sitter på en 100/100-router hemma)

Vilket märkte/modell är isf prisvärd i 1500kr-klassen? Känns också som att jag vill ha 2TB.

 

 

Är wifi-hårddiskar/NAS att föredra generellt eller ligger dom bakom externa 2.0 USB-hårddiskar i utvecklingen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...