Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nytt med iPhone 5?


storfiskarn52

Rekommendera Poster

storfiskarn52

Hej! Jag undrar om det är någon som vet om några nyheter med Iphone 5. Jag har hört talas om att man kommer att kunna använda 4G surf, men borde inte sån surf kostar mkt mer, isåfall, hur mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare,

 

Mycket talar för att 4G inte kommer att vara möjligt i iPhone 5 på grund av en rad olika faktorer, bland annat för att USA inte har ett moget nät för det ännu. När 4G dock kommer bör det rent krast vara dyrare till en början som allt är, vi lär säkerligen se en prisdump på 3G också när 4G verkligen är inbitet.

 

Du kan läsa mer om iPhone 5 på bland annat http://iPhoneguiden.se

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare,

 

Mycket talar för att 4G inte kommer att vara möjligt i iPhone 5 på grund av en rad olika faktorer, bland annat för att USA inte har ett moget nät för det ännu. När 4G dock kommer bör det rent krast vara dyrare till en början som allt är, vi lär säkerligen se en prisdump på 3G också när 4G verkligen är inbitet.

 

Du kan läsa mer om iPhone 5 på bland annat http://iPhoneguiden.se

 

:)

 

Ännu mer talar för att den inte kommer att heta iPhone 5 heller, utan snarare 4S. smile.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Varför skulle de börja dribbla med namn som Iphone73Jw2 och liknande nu när de äntligen har fixat synk med telefongenerationerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle de börja dribbla med namn som Iphone73Jw2 och liknande nu när de äntligen har fixat synk med telefongenerationerna?

 

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Ungefär lika begripligt som iPhone 4S och andra namnförslag.

 

Femte generationens iPhone. Varför inte kalla den för något så enkelt som iPhone 5?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungefär lika begripligt som iPhone 4S och andra namnförslag.

 

Femte generationens iPhone. Varför inte kalla den för något så enkelt som iPhone 5?

 

Av samma anledning som att 3GS inte hette iPhone 4. Enligt de tillförlitliga ryktena just nu, så blir det troligtvis en minor update av dagens iPhone 4, med snabbare A5-processor och troligtvis bättre kamera. Apple byter versionsnummer eller ändrar namn när det är större förändringar på gång, och som bekant var iP4 en helt omarbetad version av iPhone och inte en mindre uppdatering av 3GS-modellen. Min spontana gissning är att iPhone 5 kommer först när Apple överger ARM-processorerna från Samsung.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare,

 

Mycket talar för att 4G inte kommer att vara möjligt i iPhone 5 på grund av en rad olika faktorer, bland annat för att USA inte har ett moget nät för det ännu. När 4G dock kommer bör det rent krast vara dyrare till en början som allt är, vi lär säkerligen se en prisdump på 3G också när 4G verkligen är inbitet.

 

Du kan läsa mer om iPhone 5 på bland annat http://iPhoneguiden.se

 

:)

 

HTC har redan släppt en 4g telefon tillsammans med Verizon i USA. Samsung har även dom släppt en 4G lur tillsamans med MetroPCS, även denna i USA (även om den tydligen va rusktigt dålig.) Personligen tror jag inte Apple kan vänta utan man är tvungen att hänga på och släppa 4g i nästa version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HTC har redan släppt en 4g telefon tillsammans med Verizon i USA. Samsung har även dom släppt en 4G lur tillsamans med MetroPCS, även denna i USA (även om den tydligen va rusktigt dålig.) Personligen tror jag inte Apple kan vänta utan man är tvungen att hänga på och släppa 4g i nästa version.

WiMax är inte det 4G som man pratar om i den här delen av världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt sant, men som jag skrev så har alltså både Verizon och MetroPCS live LTE(även kallat 4G) nät, inte WiMax.

 

http://network4g.verizonwireless.com/

http://www.metropcs.com/presscenter/articles/mpcs-news-20100921.aspx

Sedär, de produkterna hade helt gått mig förbi. Tackar de värdelösa hemsidorna hos htc samt samsung för det.

 

Men, du skrev faktiskt inte LTE i din första post, man kan inte lita på begreppet 4G använda korrekt, jäkla amerikanare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Av samma anledning som att 3GS inte hette iPhone 4. Enligt de tillförlitliga ryktena just nu, så blir det troligtvis en minor update av dagens iPhone 4, med snabbare A5-processor och troligtvis bättre kamera. Apple byter versionsnummer eller ändrar namn när det är större förändringar på gång, och som bekant var iP4 en helt omarbetad version av iPhone och inte en mindre uppdatering av 3GS-modellen. Min spontana gissning är att iPhone 5 kommer först när Apple överger ARM-processorerna från Samsung.

Skulle 3GS bara heta en siffra så borde den ju heta 3, men det hade blivit rörigt.

Om processorbyte A4 > A5 inte räknas som tillräckligt stor förändring så antar jag att vi borde kalla iPad 2 för iPad 1S.

 

Om någon månad vet vi antagligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle 3GS bara heta en siffra så borde den ju heta 3, men det hade blivit rörigt.

Om processorbyte A4 > A5 inte räknas som tillräckligt stor förändring så antar jag att vi borde kalla iPad 2 för iPad 1S.

 

Om någon månad vet vi antagligen.

 

Nu är du inte konsekvent. iPadarna har inte haft den typen av modellnamn, men tittar du på iPhone och vad de hetat i förhållande till vad som gjorts med dem, så ser du en viss logik. Jag har läst väldigt många artiklar där man spekulerar kring nästa generation iPhone och detta är min (och andra med mig) slutsats. Sen om den inte visar sig stämma, so sue me. tongue.gif Ingen mer än Apple sitter ändå på de riktiga svaren. Hur som helst, när iPhone 3G uppdaterades till 3GS, så var det i huvudsak en speedbump. Med detta i minne, samt hur Apple jobbat tidigare med produktutveckling, så håller jag kvar vid min teori.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...