Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iTunes tar bort apps på min iPhone vid sync


thomas89

Rekommendera Poster

Om jag installerat appar på min iPhone, och sen syncar med datorn så tar iTunes bort dessa appar...

 

Tidigare fick jag alltid förfrågan om att det fanns nya apps i luren ifall jag ville överföra dom till iTunes, med alternativen [Överför] , [Överför inte], där jag alltid valde [Överför], då fungerade det klockrent!

Men sen valde jag "Gör alltid detta", och klickade därefter på [Överför]... men nu får jag inte upp förfrågan längre, vilket var min tanke.. Dock så agerar den som jag klickat på [Överför inte], och tar bort alla nya apps i min lur som inte finns med i iTunes :(

 

Help!!

Lite smått panik, hur gör jag för att få tillbaka så jag kan klicka på Överför varje gång istället, och faktiskt få behålla mina apps på luren efter jag syncat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du inloggad med ditt apple-id på både telefon och i itunes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du inloggad med ditt apple-id på både telefon och i itunes?

 

Självklart!

 

Som sagt, tidigare fick jag upp alternativet och allt fungerade prima när jag klickade på "Överför", eller "Överför nu" eller vad de stod..

 

Efter jag valde att iTunes skulle komma ihåg mitt val, det var först sekunden efter det som allt började fucka - precis som jag valt "Överför inte" :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I iTunes, välj inställningar, avancerat, återställ varningar.

 

Detta borde lösa ditt akuta problem hoppas jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I iTunes, välj inställningar, avancerat, återställ varningar.

 

Detta borde lösa ditt akuta problem hoppas jag.

 

Tetade detta nu, får fortfarande inte upp några dialog-rutor med varningar eller liknande.

Testade även under "Enheter" att ställa in, så den förhindrar att det syncar automatiskt när man ansluter - men likt förbaskat så börjar den synca det första den gör när den känner att jag kopplar in luren..

 

Jattan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tetade detta nu, får fortfarande inte upp några dialog-rutor med varningar eller liknande.

Testade även under "Enheter" att ställa in, så den förhindrar att det syncar automatiskt när man ansluter - men likt förbaskat så börjar den synca det första den gör när den känner att jag kopplar in luren..

 

Jattan!

 

 

Tråkigt.........

Du kan ju prova följande istället:

 

iTunes - högerklicka på din telefon i listan till vänster (telefonen måste vara inkopplad).

Två val verkar värda att testa, ett är "överför inköp" och "återställ varningar".

 

Hjälper inte detta kan en återställning av telefonen kanske hjälpa eller slänga plistfilen för iTunes.

 

Hoppas det löser sig på något sätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt.........

Du kan ju prova följande istället:

 

iTunes - högerklicka på din telefon i listan till vänster (telefonen måste vara inkopplad).

Två val verkar värda att testa, ett är "överför inköp" och "återställ varningar".

 

Hjälper inte detta kan en återställning av telefonen kanske hjälpa eller slänga plistfilen för iTunes.

 

Hoppas det löser sig på något sätt!

 

Körde på "Återställ varningar", och nu fick jag genast upp frågan om jag ville uppdatera till nyaste FW samt om jag ville föra över appar från telefonen eller ej, kanon..

 

Tusen tack, riktigt härligt att kunna synca den igen utan att det behöver sluta med en gråt klump i halsen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...