Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Internetanslutning på XP/Bootcamp?


Tidusel

Rekommendera Poster

Hej!

Äntligen sitter jag och har både Mac OS och windows Xp på min iMac!

Allt funkar som det ska förutom en liten detalj, jo de är såhär. Att jag kan bara ansluta till mitt trädlösa nätverk , dock så sitter jag långt från själva grejjen i huset och har väldigt dålig signal, så de tar 2-3 min per sida.

 

Så jag har en internet kabel direkt in i datorn istället men jag förstår inte hur ja bara kan få den att funka.

För trådlöst funkar verkligen inte!

 

Hjälp!

P.s

De kanske är ngt annat i Windows som gör mitt internet segt ist för själva signalen ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koppla in ena änden i datorn och den andra i din router.

Fungerar det inte redan då så öppna:

kontrollpanelen->

Nätverkinställningar->

"Din trådade anslutning, brukar heta typ lokalt nätverk." ->

Högerklicka och välj egenskaper. ->

Markera"Internet Protocol (TCP)" och klicka på egenskaper.->

Välj att automatiskt ta emot både IP-adress och DNS inställningar.

 

Klicka OK på alla rutor du öppnat så att inställningarna behålls.

 

Du kan passa på att stänga av din trådlösa anslutning.

Ta dig till Nätverksinställningar precis som ovan och högerklicka på din trådlösa nätverksenhet och välj inaktivera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bredbandskollen.se

 

kör en test och se vilken hastighet som rapporteras. Det *kan* ju onekligen vara knas med flash eller något annat sådant...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Äntligen sitter jag och har både Mac OS och windows Xp på min iMac!

Allt funkar som det ska förutom en liten detalj, jo de är såhär. Att jag kan bara ansluta till mitt trädlösa nätverk , dock så sitter jag långt från själva grejjen i huset och har väldigt dålig signal, så de tar 2-3 min per sida.

 

Så jag har en internet kabel direkt in i datorn istället men jag förstår inte hur ja bara kan få den att funka.

För trådlöst funkar verkligen inte!

 

Hjälp!

P.s

De kanske är ngt annat i Windows som gör mitt internet segt ist för själva signalen ?

 

Har du installerat drivrutinerna för dina nätverkskort?

Efter att du installerat XP på din bootcamp så ska du sätta i skiva 1 av dina MacOSX-skivor.

 

Sätter du en "internetkabel" direkt in i datorn så ska det funka utan åtgärder.....men bara om drivrutinerna är installerade och routern fungerar som den ska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...