Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har jag fått en begagnad iPhone 4?


ThomasNorden

Rekommendera Poster

ThomasNorden

Hallå!

Jag förlängde mitt abonnemang hos Telia genom Dialect. I utbyte att jag låser upp mig i 24 månader fick jag en iPhone 4.

 

När jag börjar jobba med den "nya" iPhone 4 ser jag att det redan finns en e-postadress inlagd och jag blir ombedd att ange lösenordet för Apple-ID. WTF? Jag pratar med kundtjänst hos Dialect som lovar och svär att de inte skickar ut några begagnade telefoner. På frågan hur jag kan ha en annan användares e-post i min "nya" telefon får jag till svar:

 

"Vad jag får fram är det en felaktig inställning i onlineregisteringen som spökar, om det varit så att den använts tidigare skulle den ha lagts med pinkod. Den har inte varit ute hos någon sedan tidigare enligt de uppgifter jag fått av vår leverantör."

 

Vad ska det vara för onlineregistrering som magiskt uppdaterar en helt ny telefon?

 

Det visar sig dessutom att det dyker upp svarta bilder när man kikar på foton; svarta bilder som inte finns med när jag kikar på bilderna i tumnagelläge. Något skumt är det allt?

 

Jag har bett om att få skicka tillbaka telefonen och få en ny.

 

Spelar Dialect falskspel? Har ni liknande erfarenheter?

 

mvh

Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Big deal. Återställ den så blir du av med allt gammalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ambassadeur5000

Big deal. Återställ den så blir du av med allt gammalt.

 

 

 

 

Hmmm... Jag skulle inte godta att få någon annans gamla lur...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gockelinus

Jag hade också skickat tillbaka!!! känns som om det är något skumt med det hela!!! Var förpackningen förseglad med plast?

Så får det ju inte gå till..beställer man en "NY" telefon så ska den också va oanvänd och definitivt NY!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ThomasNorden

@Radiozo - Nej, det är kanske inte en sådan big deal förutom att "rätt ska vara rätt" och att det dyker upp svarta bilder lite här och där när jag kikar på mina foton. Man kan ju fråga sig varför telefonen har kommit i retur om det inte har varit strul med den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja du gör ju som du vill. Vill du vänta ett par veckor på att få en annan telefon så ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ThomasNorden

Jo, jag ska skicka tillbaka telefonen. Hoppas bara att jag inte får något annat "surt lik i lasten".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker också att Du ska skicka tillbaka den. Rätt ska, som sagt, vara rätt.

 

Jag köpte nyligen en tv-apparat som agerat skyltexemplar. Inga problem med det, men hade jag köpt vad jag trodde var en splitterny tv och sedan upptäckt att den varit använd, så hade jag självklart känt mig lurad – hur bra och länge den än skulle fungera.

 

Men jag är också nyfiken på om den verkade ny annars. Låg laddningskabeln fint ihoprullad i förpackningen? Hade mobilen plastskydd på skärmen som skulle dras bort? Etc...

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla nya telefoner är väl inplastade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte nyligen en tv-apparat som agerat skyltexemplar.

Det är helt OK, om man (1) får reda på det innan köpet och (2) får en rejäl rabatt på priset (30% eller mer).

 

 

Alla nya telefoner är väl inplastade?

Ja, just det.

Men den här telefonen var ju inte ny, så hur var den förpackad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog vara mest rädd att någon fuktsensor visar sig vara utlöst. I så fall kan man ju knappt reklamera någonting. Betalar man för en ny lur ska den såklart vara oanvänd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ibland när man aktiverat telefonen tex direkt i butiken på någon utav deras datorer så lägger datorn in ett appstore konto som fanns på datorn. jobbar själv i butik och detta händer ganska ofta. Detta händer även fast man inte "sync:at" den med datorn. Kan även vara så att den råkat köra igång en syncning av misstag vid aktiveringen.

 

Hjälpte säljaren dig att aktivera telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Radiozo - Nej, det är kanske inte en sådan big deal förutom att "rätt ska vara rätt" och att det dyker upp svarta bilder lite här och där när jag kikar på mina foton. Man kan ju fråga sig varför telefonen har kommit i retur om det inte har varit strul med den?

 

 

Skickat tillbaka! Gör om och gör rätt, Dialect !!

 

Du skall inte vara sådär svensk och bara säga -jaja, jag behåller den då eller -No, big deal...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ThomasNorden

Hallå!

Det var min sambo som öppnade paketet och hon sade att telefonen var inplastad. Det gör det hela ännu mer mysko.

 

Jag har begärt att få returnera telefonen samt att få kontaktuppgifter till Dialects sälj- och/eller marknadschef för att ta reda på hur landet ligger. Returpaketet ska komma på måndag, något telefonnummer har jag inte fått. Jag får jaga vidare på andra håll.

 

Jag pratade med en VD på ett app-utvecklarföretag och han bara skrockade åt min historia när jag berättade att Dialect var leverantören. En säljare på Telia ringde mig dessutom och ville sälja på mig en förlängning (av samma abonnemang). Jag berättade att Dialect han före, men att jag inte var så nöjd. Teliakillen sade rakt ut att jag inte borde göra fler affärer med dem i framtiden; de är lite skumma menade han.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Pm-a serienr så kan vi kanske få reda på när den är såld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...