MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
e-snobben

Eurovision Song Contest-tråden (inkl “Mello”)

Rekommendera Poster

18 minuter sedan, Semmelman säger:

Mm..  Vältra er i förakt för melodifestivalen gör det bara, men svara på denna fråga, spelar ni fotboll och ishockey varje dag i veckan bara för att ni tittar på fotboll/ishockey-VM?? :D

Det finns inget förakt från min sida. Artisterna gör ett jättejobb, produktionen är toppklass, men musiken som framförs är inte min. Då sätter jag hellre på en CD med något jag gillar.

Och jag kollar varken på fotboll eller ishockey, oavsett årstid eller turnering...

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan, Semmelman säger:

Det är väl ungefär så mello funkar för mig. Kul grej liksom bara.

Både jag och tjejen konstaterade att fastän det blev en sen kväll så var vi ovanligt utvilade dagen efter, trots att fel låt vann. Programmet skapade säkert en må-bra-känsla. :) 

• Gilla 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fast nästa år blir det högst politiskt det här, vilka länder kommer bojkotta finalen i Israel? 

Här får man väl bestämma sig tycker jag, är de med ska de även få vinna, annars ska de inte va med öht, man kan inte både äta kakan å ha den kvar. Om det var det lämpligaste ordspråket vet jag inte men räkna med mycket rabalder om detta kan man gissa det kommer bli.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 minuter sedan, Semmelman säger:

Fast nästa år blir det högst politiskt det här, vilka länder kommer bojkotta finalen i Israel? 

Här får man väl bestämma sig tycker jag, är de med ska de även få vinna, annars ska de inte va med öht, man kan inte både äta kakan å ha den kvar. Om det var det lämpligaste ordspråket vet jag inte men räkna med mycket rabalder om detta kan man gissa det kommer bli.

Rabalder = Hamas hetsar fram barn och ungdomar till gränsen i Gaza och som motåtgärd utsätts de av IDF för årets vinnande bidrag via högtalare. De religiösa ledarna återkallar då barn och ungdomar så att de inte ska ta skada av låtens metoo-budskap. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan, Semmelman säger:

Fast nästa år blir det högst politiskt det här,

Av den anledningen kändes det bättre att posta mitt inlägg i politiktråden, så vi slipper svärta ned denna med en het Israel/Palestina-diskussion.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
28 minuter sedan, e-snobben säger:

Av den anledningen kändes det bättre att posta mitt inlägg i politiktråden, så vi slipper svärta ned denna med en het Israel/Palestina-diskussion.

Det ämnet är bannlyst i Politiktråden, så vi bör undvika det här med. Än så slänge har det ju inte utvecklats till ngn disskussion, så det vore bra om det kan stanna där. Och eftersom allt (nu) är/blir väldigt spekulativt så är det någ bäst att avvakta tills nästa år - om och när det ev blir en sån bojkottdiskussion.

Det normala är att länder brukar vilja motbevisa just med musik och sport att de står över sånt med konflikter och sånt. Jag tror det kommer att rulla på som vanligt.

Redigerad av modEric
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De sa på radio att islänningarna skulle bojkotta, därför jag skrev det här. Vi får väl se, säkert inte det sista.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker att vi borde bjuda in i Iran till den där sångtävlingen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja varför inte, kan ju inte bli sämre än vad det är nu alla fall. Bara mer spännande omröstningar när några atomvapen-nationer är inblandade. :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

"Råkade" titta på Melloskiten igår..mest enbart för att frugan ville se vad Jan Malmsjö hade att komma med..men det var väl så där...

Tänk om det kunde spelats sån här skön musik...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Han kom ju inte sist i alla fall. :D

Gillade nr 2 bäst, bra att den gick till final. Men tävlingen känns mer och mer avslagen för varje år av någon anledning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2019-02-14 på 12:15, e-snobben säger:

Gillade nr 2 bäst

Fel av mig pga att låtordningen på SVT Play var bakvänd i förhållande till hur de spelades i programmet, hade kvar den ordningen i huvudet. Det var alltså låt nr 6 jag tyckte bäst om och inget annat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu