Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Antec Cooler stand

TobiasJohansson

Recommended Posts

TobiasJohansson

Halloj allihop,

Jag har suttit nu ett tag och letat efter ett bra ställ till min bärbara Mac, och nu tror jag mig ha hittat ett men jag tänkte höra ifall någon annan har testat detta. För jag har nämligen några frågor.

Det jag pratar om är detta: http://www.webhallen.com/hardvara/129172-antec_notebook_cooler_stand

1. Går det att använda detta ställ och ändå använda det inbyggda tangentbordet på datorn om man har datorn på detta ställ? För jag har även kollat på det aluminiumetstället som Apple har men då måste man ha ett extern tangentbord för att kunna använda det bekvämt känns det som.

2. Låter fläkten mycket om man använder den? Jag är nämligen mer ute efter ett ställ som höjer min skärm och vinklar mitt tangentbord så jag vet ej om den kommer att användas.

En annan sak att tillägga är att jag vill väldigt gärna ha ett aluminium ställ om ni undrar varför jag bara inte tar något annat.

Tack på förhand.

TobiasJohansson

Japp, jag har kollat på den också. Men med den måste man väl skaffa ett externt tangentbord för att kunna skriva på den? Så att säga om man inte vill sitta med händerna uppåt?

Men tack för tipset.

jag använder ett externt tangentbord eftersom jag kör extern skärm osv också..

kan inte svara riktigt på hur det hade kännts och sitta och skriva direkt på laptopen när den är på standen..ett snabbtest säger inte så mycket, men ser inte ergonomiskt ut i mina ögon :)

Rent generellt så kan man utgå att tanken är att man ska använda externt tangentbord när man har ett ställ till datorn. Deras syfte är att huvudsakligen sätta skärmen i en naturligt arbetshöjd.

zalman har ett ställ i alu, där man kan skriva på datorn när man använder det, fläkten i den är väldigt tyst också.

TobiasJohansson

Okej, får man fråga vad det är för ställ från Zalman, jag har försökt hitta det på deras hemsida, men deras hemsida fungerar inte så jag funderar på om det finns att köpa i Sverige någonstans som någon vet kanske?

Det är inget ställ i den bemärkelsen, det är en kylplatta/knäplatta för kylning samt förbättrad komfort att ha datorn i knäet i soffan eller i sängen.

Vill fortfarande vidhålla att ett "ställ" är för att få skärmen i ergonomisk arbetshöjd och att det är meningen att man ska använda externt tangentbord med dessa.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...