Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Exportera snabbadresser i mail.app?

peterohlsson85

Recommended Posts

peterohlsson85

Jag har en jäkla massa snabbadresser ( ex. när man börjar skriva "pe" så kommer alla som börjar med de bokstäverna upp..) som jag vill kunna exportera nu när en omformatering ska genomföras.

Helst vill jag inte behöva lägga till alla i kontakterna..

Hur gör jag det?

Jag har en jäkla massa snabbadresser ( ex. när man börjar skriva "pe" så kommer alla som börjar med de bokstäverna upp..) som jag vill kunna exportera nu när en omformatering ska genomföras.

Helst vill jag inte behöva lägga till alla i kontakterna..

Hur gör jag det?

Den funktionen är ju kopplad direkt till Adressboken. Så tar du backup på adressboken så ska det väl funka.

Enklast är ju att ta en hel timemachine-backup. Då får du med dig allt du behöver.

Du behöver en extra hårddisk att ha din timemachine-backup på. Enkelt fixat för några hundralappar.

peterohlsson85

Enklast är ju att ta en hel timemachine-backup. Då får du med dig allt du behöver.

Det är det som är grejen.. Jag ska göra en helt ren omformatering för att det är något chall i systemet.

Därför vill jag göra nyinstallationer av alla program och filer, så därför behöver jag exportera ut det separat.

Det är det som är grejen.. Jag ska göra en helt ren omformatering för att det är något chall i systemet.

Därför vill jag göra nyinstallationer av alla program och filer, så därför behöver jag exportera ut det separat.

Öppna adressboken.

Sedan hittar du det i Arkiv->Exportera.

Sedan följer ju export av alla Mail-brevlådor osv osv. Men det har du nog redan koll på.

peterohlsson85

Öppna adressboken.

Sedan hittar du det i Arkiv->Exportera.

Sedan följer ju export av alla Mail-brevlådor osv osv. Men det har du nog redan koll på.

Jo, men i regel brukar inte snabbadresser följa med då, och de är dom jag vill exportera.

Någon idé hur? Eller följer dessa med då?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...