Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur lägger man till en trådlös wifi-skrivare på en Mac Book Pro?


Peter Westerlund

Rekommendera Poster

Peter Westerlund

Som sagt. Hur lägger man till en trådlös Wi fi skrivare på en Macbook Pro? Jag förstår inte alls. Och blir inte klokare av Apples supportsidor. Svara gärna med typ steg-för-steg metoden. Jag är i övrigt ny på Mac så kanske inte kan vad allt betyder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om skrivaren är inloggad på nätverket så ska den dyka upp under Systeminställningar - Skrivare och fax. Om inget syns tryck på '+' tecknet under fönstret till vänster där skrivare normalt ska ligga. I Mac-världen så innebär '+' lägg till.

 

Om skrivaren känns igen av Macen ska den dyka upp automatisk där och Macen ska hämta hem skrivarinställning automatiskt från internet för den. Om skrivaren inte dyker upp eller drivrutin inte laddas så beror detta troligen på att det saknas drivrutin för skrivaren hos Apple. Då kan man behöva installera drivrutin manuellt, kolla hos skrivartillverkarens supportsidor eller skivorna som medföljde skrivaren.

 

I knepiga fall kan man behöva skriva in adressen till skrivaren på nätverket, gå då in under fliken "IP". Det kan även hända att skrivaren ligger under fliken "Windows", iaf om den är kopplad till en WIndows-dator och WIndows-datorn delar ut skrivaren på nätverket.

 

Men jag antar att det du pratar om här är en skrivare som är direktkopplad till trådlöst nätverk, alltså den har en typ inbyggd router. Och då ska den dyka upp själv i skrivarlistan eller iaf synas om du trycker på '+' där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att ta reda på vad du har för skrivare och kolla i installationsguiden som följer med den. Har du inte den så får du hämta den från tillverkaren.

 

Sen är det frågan om den enbart ska ha ett eget nät för din dator eller den ska kopplas via en router. Det senare är det bästa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...