Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhoto, händelser, dubbletter


Turid

Rekommendera Poster

hej

Efter det att jag uppgraderade till senaste iphoto så har min import blivit knäpp. När jag markerar en mapp i finder att kopiera (som jag redan importerat in en gång men nu har den fyllts påmed nya bilder) då säger Iphoto "bilden xyz finns redan, välj importera eller importera inte dubletten, och så kan man kryssa i Gör så för alla dubletter Detta fungerade alldeles utmärkt innan jag uppgraderade till nyaste iphoto, men oavsett vad jag svarar nu så importerar den alla bilder och sen får jag handplocka bort dubletterna vilket är tidsödande

 

Detta måste ju vara en bugg, har någon annan samma erfarenhet??

 

/turid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kört "Programuppdatering" så att du verkligen har den senaste versionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

menar du specifikt för Iphoto?? För jag har faktiskt letat efter något sånt alternativ men inte hittat... däremot kör jag ju alla uppdateringar som macen generellt föreslår...

 

/turid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig fungerar iPhoto som det skall, men händelserna för bilder i iTunes för synkningen med iPhone och iPad har ballat ur fullständigt. Den dubblerar händelserna som skall synkas efter varje synkning.

Ingen tvivel om att det är en bugg, problemet kom med senaste uppdateringen.

Jag har försökt lösa problemet genom att slänga plistfiler för iTunes och iPhoto men det har inte hjälpt.

 

Min lösning fick bli att synka album istället för händelser i väntan på att en lösning kommer

 

//MagnusJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

menar du specifikt för Iphoto?? För jag har faktiskt letat efter något sånt alternativ men inte hittat... däremot kör jag ju alla uppdateringar som macen generellt föreslår...

 

/turid

Nej, jag menar den generella Programuppdateringen. Men den funkar bara (för iPhoto) om du varken döpt om eller flyttat på iPhoto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej nåt sånt har jag inte gjort, är alldeles för novis för att våga mig på flyttar eller namnbyten av program. Men om det nu skulle vara en bugg, rapporterar man någonstans eller är det bara att vänta?? /turid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här:

http://www.apple.com/feedback/

Beskriv exakt vilka versioner du har, exakt vad du gör och exakt vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Toppen, tackar så mycket för tipset det ska jag göra!

 

/turid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttar tråden till avdelningen för foto-program. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Finns det något sätt att leta dubletter i iPhoto, mer än manuellt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...