Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med fläkt


Sirthoms

Rekommendera Poster

Hej,

jag har ett oerhört irriterande problem med min insugsfläkt på mac pro. Den klickar hela tiden, ungefär som om den kommer åt något som den slår mot, ibland hjälper det om jag ökar hastigheten på den, men just nu funkar inte det heller.

 

Undrar om man kan komma åt den fläkten och stänga av den helt i BIOS. Men jag är ny mac användare och vet inte ens om BIOS finns i mac? Hur kommer jag isf åt den? Och går det att justera fläktarna där? Eventuellt helt stänga av en av de.

 

Tack på förhand!

/Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade återställa SMC men hjälpte inte. Har senaste firmware. Antar att det är något fel på själva fläkten. Men ingen som vet om man kan stänga av den helt? (för tillfället)

 

I bios eller liknande..

 

Tack igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan inte vara så enkelt att det är en flatkabel som slår emot fläkten? Dra ut luckan inne i MP´n till superdriven och kolla kabeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan inte vara så enkelt att det är en flatkabel som slår emot fläkten? Dra ut luckan inne i MP´n till superdriven och kolla kabeln.

 

Nej tyvärr, har kollat i lådan efter fel men allt ser ut som det ska, förstår inte vart det kommer ifrån, mer än att det är ifrån själva insugsfläkten iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...