Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skickas flera mail än antal skickade?


jimolp

Rekommendera Poster

Tjena!!!

 

Jag har ett ickeproblem men som ändå är lite oroväckande. När jag skickar mail med programmet Mail så skickas det fler än vad som jag skickar. TIll exempel:

 

Jag skickar till X.

X mottager 7 mail (syns i laddningsbaren ner till vänster).

 

Det står bara att så många tas emot eller skickas. Men det är bara ett mail som dyker upp i listan. Som det är tänkt. Men varför står det 7, 5, 3, 2 ibland? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som har en aning?

 

Kan det vara så att mailen är "avlyssnad"? Skickar jag ett så står det att jag skickar 2...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingenting att bry sig om. Kan vara vad som helst. (Utom avlyssning då)

 

Kanske skickas ett utkast till servern, eller så tas det emot skräpppost som automatiskt tas bort eller så är det ett mail du redan öppnat på en annan enhet(iPhone, webmail) som laddas ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag inte förstår är då att det skickas iväg så olika många olika gånger. Ena gången går mitt mail iväg som 2 skickade och en annan gång som 7 skickade.

 

Orolig är jag inte men väldigt nyfiken he he

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken mail kör du mot och är det POP eller IMAP?

IMAP kan ge sådana resultat ibland vilket tyder på störningar av speglingen. IMAP ska ju spegla mailen på flera enheter (i grundläget är det datorns in, ut och skickat-korgar mot mailserverns motsvarigheter)..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svaret:) Jag använder programmet Mail och det är POP. Så om mailet speglas till in, ut och skickat till exempel så kan det stå att det går iväg 3 mail?

 

Det är konstigt att det varierar sig mellan 2 och 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...