Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ändra acceleration på Magicmouse?


Elemental

Rekommendera Poster

Hej, jag tillhör dom som helt nyligen gått över från PC till Mac och en sak jag inte verkar hitta någon lösning på är just mus accelerationen...

Jag fullständigt hatar denna acceleration, i Mac OS verkar det som den är sammanslagen med känsligheten, medans man i windows kunde stänga av den helt och bara ändra på känsligheten.

Så snälla, säg att jag bara missat någon inställning, och vilken i så fall.

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, dom jag har hittat handlar om hur man om möjligt kan öka eller minska accelerationen, jag vill om möjligt ta bort den helt, som i windows.

Jag vill med andra ord att om jag flyttar musen till exempel 5 cm så skall markören flytta sej en förutbestämd sträcka oberoende av hur fort eller långsamt jag flyttar musen, som det verkar så kanske inte detta är möjligt i en Mac... eller?

För i inställningarna för mus fins bara ett reglage som heter just acceleration, drar jag ner denna till noll så flyttar sej inte musen alls, eller väldigt lite iaf

Går jag sen in i MagicPrefs så fins även där bara ett reglage som då heter Tracking Speed, fast med samma effekt som i acceleration i mouse settings.

Det är nu jag hoppas att jag bara missat någon liten inställning, för som jag ser det är detta något som borde ha 2 olika reglage, ett för accelerationen samt ett för känsligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mouse Zoom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Nej, dom jag har hittat handlar om hur man om möjligt kan öka eller minska accelerationen, jag vill om möjligt ta bort den helt, som i windows.

Jag vill med andra ord att om jag flyttar musen till exempel 5 cm så skall markören flytta sej en förutbestämd sträcka oberoende av hur fort eller långsamt jag flyttar musen, som det verkar så kanske inte detta är möjligt i en Mac... eller?

För i inställningarna för mus fins bara ett reglage som heter just acceleration, drar jag ner denna till noll så flyttar sej inte musen alls, eller väldigt lite iaf

Går jag sen in i MagicPrefs så fins även där bara ett reglage som då heter Tracking Speed, fast med samma effekt som i acceleration i mouse settings.

Det är nu jag hoppas att jag bara missat någon liten inställning, för som jag ser det är detta något som borde ha 2 olika reglage, ett för accelerationen samt ett för känsligheten.

 

Löste du problemet? Jag känner precis som du och är på jakt efter en lösning. Har provat MagicPrefs men hittar inte inställningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Letar oxå efter möjligheten att ställa in hastigheten eller faktorn som justerar hur långt pekaren rör sig på skärmen i förhållande till sträckan som musen rör sig. Känns som jag behöver en gigantisk musmatta för att inte hamna utanför hela tiden. Denna inställning är en barnlek med pc-världens drivrutiner. Det måste väl ändå finnas en lösning!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hitta någon lösning ett tag sedan (sorry, minns inte länken) men när jag satte på datorn nästa gång så var musen hur seg som helst. Jag fick det inte att fungera. MagicPrefs löste inte heller mitt problem. Det är dessutom en smaksak vad man föredrar för musinställning. Jag kommer från PC-världen först och är van vid en "linjär" mus. När jag dessutom spelar spel som Diablo 3 så fungerar inte acceleratorn hos Mac något smidigt alls, tycker jag. Jag har försökt att lära mig leva med problemet men det känns ändå trist att Apple inte är måna om en bredare publik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...