Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med filer under "Platser"


cruella

Rekommendera Poster

Sitter med en nyköpt MacBook Pro och har under flera timmar gjort en flytt av alla program/användare/ etc från min gamla MacBook.

Använde mig utav "Flyttassistenten" och det gick smärtfritt.

MEN nu har jag stött på ett problem. När jag öppnar "Finder", så ligger det filer under "Platser" som inte finns. Jag kan inte ens klicka på filerna. Tex hade

jag i min gamla dator en cd-skiva i spelaren. Denna är också avbildad under "Platser" trots att jag inte har någon skiva i min nya dator. Vad gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar tag i skivan under platser och drar den utanför fönstret. Sedan försvinner den i en rökpuff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte säkert, men skulle iaf förvänta mej att de obefintliga objektens alias borde raderas vid omstart av datorn. Testa?

Tillägg: du har väl prövat att ctrl-klicka på symbolerna, utan framgång antar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Omstarter fungerade inte, men nu är det löst äntligen.

Men lite konstigt fel. De filer som kom från gamla datorn var alltså inte klickbara, men om jag drog dit en ny fil så blev den klickbar och även öppnas.

Jag kunde dock klicka på dom gamla filerna OM jag höll in commando-knappen, så testade att dra bort filen och då försvann de.

Äntligen! Tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...