Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte se mina senaste samtal i Kontakter!?


Platon

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har ett problem med min iphone som verkligen börjar bli besvärande!!

Jag har en 3GS. Plötsligt för ca 2 månader sedan kunde jag inte längre trycka på "senaste"-fliken under kontakter. Dvs om jag hade ett missat samtal, om jag ville kolla vilket nummer jag ringde tidigare på dagen etc kunde jag inte det. Tryckte jag på den fliken så hoppade jag bara tillbaka till hemskärmen.

 

Jag testade att uppgradera till senatste mjukvaran. Ingen skillnad. Jag säkerhetskopiera och ominstallera telefonen. Samma sak. Till slut för någon vecka sedan fick jag en ny lur av en polare (ånyo en 3GS). Jag förde över min säkerhetskopia till den nya luren och voila-samma sak. Jag kan fortfarande inte trycka på senaste-fliken. Alltså kan det inte vara ett problem med själva telefonen utan någon bugg "inbakad" i mina appar/kontakter/whatnot.

 

Det här är sjuuukt irriterande. Om jag får ett missat samtal kan jag inte se det annat än på skärmsläckaren innna jag slår in koden och öppnar luren. Vill jag ringa tillbaka till någon som ringt mig från ett nummer jag inte har sparat går inte det heller!

Och värst av allt: jag är livrädd för att jag köper 4:an, för över mina kontakter till den och SÅ BLIR DET SAMMA SAK PÅ DEN OCKSÅ!!

 

Please help! Någon som har en susning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, nu blev mitt svar inte ett dugg roligt...

 

När du säger ominstallera telefonen så menar du återställa den?

Om inte det fungerar så vet inte jag vad man kan göra.

 

Jag hade en jailbreakad telefon där ett program betedde sig underligt. Jag återställde telefonen, problemet kvarstod.

Hur jag än gjorde så fanns problemet kvar. Bytte upp mig från 2G till 3Gs (ej jailbreakad), problemet kvarstod.

Till slut efter uppdatering till iOS 4 så släppte det. Go figure! Iofs så kanske lösningen berodde på att det rörde sig om programmet Anteckningar som är förinstallerat av Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tack för svaret, men nej, den är inte jailbreakad! Och ja, med ominstallera menar jag återställa.

Det hjälpte inte, och nu har jag alltså bytt lur men problemhelvetet kvarstår ändå...

 

hjälp!:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tack för svaret, men nej, den är inte jailbreakad! Och ja, med ominstallera menar jag återställa.

Det hjälpte inte, och nu har jag alltså bytt lur men problemhelvetet kvarstår ändå...

 

hjälp!:)

 

Testat att återställa som ny telefon, och inte från säkerhetskopian?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat att återställa som ny telefon, och inte från säkerhetskopian?

 

Ja, det funkar säkert! Men då blir jag ju av med alla mina kontakter, appar, allting!! Jag har över 500 kontakter, bara en sån sak!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det funkar säkert! Men då blir jag ju av med alla mina kontakter, appar, allting!! Jag har över 500 kontakter, bara en sån sak!

 

Synka dina grejjer till apparna på din dator istället då så slipper du vara beroende av endast backupfilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det funkar säkert! Men då blir jag ju av med alla mina kontakter, appar, allting!! Jag har över 500 kontakter, bara en sån sak!

 

Apparna ligger ju lagrade iitunesbiblioteket på datorn. Och går dessutom att ladda ner igen utan kostnad om så skulle behövas. När det gäller kontakter håller jag med Radiozo - synka dem med något program på datorn som hanterar kontakter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej grabbar, jag är ingen tech-wiz direkt så prata till mig som om jag vore en 12-åring

 

Jag fattar att jag kan återställa telefonen som ny telefon och sen manuellt föra över apparna. Men försvinner inte kontakterna då? vart sparas dom, i itunes??

Och framförallt, problemet ligger väl någonstans i apparna och/eller kontakterna, problemet följde ju med till en helt ny iphone! Så när jag för över all info igen så kommer det förmodligen bli så här igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs manualen. Du har en backupfil för allt som finns på telefoen men du kan också välja att synka dina grejjer till tex adressböcker och kalendrar på din dator. Det senare alternativet är att föredra för om du får problem med backupfilen av ngn anledning så har du informationen även i apparna på din dator. Som sagt allt står i manualen. Du får kryssa för i itunes vad du vill synka till din dator. Backup är alltså inte samma sak som synkning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...