Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Billigare med iPhone i Usa?


Silverfox

Rekommendera Poster

Jag har en polare som ska över till staterna i sommar och jag funderar på om det är något att tjäna på att köpa den nya. Är den så pass mycket billigare att köpa där så det är lönt att engagera polaren? Är det samma iPhone5 som jag skulle köpa här hemma? Och det finns världsgaranti, så där behöver man inte oroa sig, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är operatörslåsta i USA så det är ingen bra idé att köpa dem där ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en polare som ska över till staterna i sommar och jag funderar på om det är något att tjäna på att köpa den nya. Är den så pass mycket billigare att köpa där så det är lönt att engagera polaren? Är det samma iPhone5 som jag skulle köpa här hemma? Och det finns världsgaranti, så där behöver man inte oroa sig, eller?

 

Kommer troligtvis endast säljas låste telefoner i USA.

Om telefonerna säljs låsta (som dom gör nu) så kommer du alltså få teckna ett Amerikanskt abonnemang. (inte billigt)

 

Samma telefon är det troligtvis. (Åtminstone med AT&T-modellen)

Världsgaranti, vet inte hur det är i dagsläget, och vet inte hur det är om några månader heller.

 

Kommentar.

Känns sjukt tidigt att börja spekulera.

Men enligt mina observationer (Kaffesump + stjärnor) så kommer nästa iPhone kosta cirka 5 Ave Maria.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går ju alltid att hijacka iPhone 4, inga problem:P Därefter är den klar att använda i Sverige!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns rätt onödigt när du kan köpa den direkt från apple olåst. Kanske ngn tusenlapp dyrare men man slipper strula med jailbreak och upplåsningar hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men visst är det så att man kan köpa den från Applestore i USA med AT&T abonnemang men sen när man får telefonen så behöver man inte aktivera AT&T abonnemanget,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha,det verkar inte vara en så bra idé alltså. Och är det som du siar Koplimi att 5:an bara kommer att kosta 5000 så blir det nog mindre diff mellan länderna i priset. Jag trodde den skulle bli tusenlappen dyrare mot 4:an i stället.

Finns det någon bra sida som spekulerar i den nya iPhone? Kanske har det gjorts här på MW. Missat isf. Det enda jag har hört är att skärmen ska bli större, 4,3 tum tror jag, och att kameran ska bli bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men visst är det så att man kan köpa den från Applestore i USA med AT&T abonnemang men sen när man får telefonen så behöver man inte aktivera AT&T abonnemanget,

Den är dock operatörslåst till AT&T.

 

Dessutom kan du inte köpa den från Applestore i USA såvida du inte har en adress i USA att få den levererad till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha oj vad konstigt man kan tolka saker. Jag menade att den endast skulle säljas till religösa personer. Nu tror jag mig förstå hur religionerna blev till. Feltolkningar någon?

 

Hur som haver, har ingen aning om priset. Gissar på ungefär samma som nu. Oh angående de rykten du hört så är det typ exakt samma rykten som jag kommer ihåg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min polare har en syrra i NY som han ska besöka. Kan inte hon köpa den på Apple Store olåst till mig?

 

Ja, religion kan vara farligt. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min polare har en syrra i NY som han ska besöka. Kan inte hon köpa den på Apple Store olåst till mig?

 

Ja, religion kan vara farligt. :-)

Nej.

 

1) iPhone 5 finns inte ännu och ingen vet säkert när den finns att köpa.

2) Hittills har alla iPhones som sålts i USA varit operatörslåsta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag har hört månadsskiftet juni-juli för släppet i Sverige. Stämmer inte det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag har hört månadsskiftet juni-juli för släppet i Sverige. Stämmer inte det?

Det är ingen här som vet om det stämmer. Det har varit så tidigare år (eller snarare månadsskiftet juli/augusti för oss) men det finns inget som garanterar att det är så även i år. Det ryktas om att iOS 5 inte släpps förrän efter sommaren och tidigare har ju iPhonen och den nya versionen av iOS släppts samtidigt. Kanske lanserar man iPhone 5 i sommar med iOS 4 eller så väntar man på iOS 5. Ingen vet förutom Apple.

 

Hur som helst kan du inte räkna med att kunna köpa den olåst i USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...