Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken är din favoritwebbläsare?


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Gillar Safari bäst!

Men vi är lite ovänner sedan en tid tillbaka eftersom det inte går att lägga in bilder. Då får Firefox komma fram en stund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis bytt ut Safari mot Google Chrome och jag är skitnöjd. Chrome känns mycket snabbare och lättare på nåt vis.

 

Har en massa extensions, bla ad-/flashblock, Evernote, Facebook, Sitetophone... för att nämna några.

 

Kan varmt rekommendera Chrome!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari 5.0.4 är favoriten med ClickToFlash på Macbook pro Core i7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Chrome. Safari är fan sämst numera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Camino är bäst,, snabbast och snyggast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på ovanstående inlägg kan jag passa på att nämna att motorn som används i Camino är en numera äldre version av Gecko, som används i Firefox. Bifogat finns i alla fall Firefox 9.0's poäng på senaste generationens MBP. Testet kördes visserligen med flera tabbar öppna och på en dator som inte startats om på några dagar, men förhoppningsvis påverkade det inte alltför mycket. Resultatet blev ju bra ändå :)

 

EDIT: Testade med Chrome Canary och fick 10752 poäng, men jag trivs med Firefox. Med bara bleka kopior av NoScript i andra webbläsare är de inte alternativ just nu i alla fall :)

post-43368-044087300 1313828622_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bytat helt till Chrome. Aldrig varit såhär nöjd me någon webbläsare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Safari 5. Bästa tillägget är då html5 används för filmer i stället för flash, när så är möjligt. Länk här.

 

Du kanske kan be någon moderator, eller om du kan göra det själv, lägga in en enkät i denna tråd där folk kan pricka för den webbläsare de föredrar, så får du lite statistik på köpet. Samt rätta stavfelet i rubriken. :ThumbsUp:

 

 

Jag har hittat massor utav HTML5 tilllägg till Safari men jag har svårt att veta vilken som är den bästa utav dem, Förresten så funkar inte din länk.

 

Safari 5.1 är det jag använder. Jag älskar verkligen fullskärm och läsa senare funktionen. Dock förstår jag inte riktigt hur jag får reklam med Adblock. Nån som har lust att hjälpa mig? :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gått över helt till chrome överallt. Snabbast helt klart. Safari är bara seg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Safari används i 90% av fallen. Men har även Firefox och Camino installerade. Ska testa Chrome också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Har varit Safari sen den kom, men nu gäller Chrome. Snabbare än Safari + att det finns fler tillägg till Chrome.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat Chrome på min Macbook pro och är den snabbare än Safari med att rita upp sidor eller exekvera javascript?

Icke! Har fått resultat som tydligt pekar på motsatsen, en Safari som rusar om Chrome gång på gång, trots att de bägge bygger på Apple's open source WebKit.

 

Så än ser jag inga skäl till att byta bort den exellenta Safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör Safari för 99% av det jag vill ha, Crome om jag vill köra flashinnehåll, främst bambuser, SVT Play (funkar bäst med flash) osv samt FireFox för främst saker som kräver BankID som bank, skattaverket, försäkringskassan osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...