Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken är din favoritwebbläsare?


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Joel Westerholm

Hej,

 

Vi arbetar på en matig artikel om webbläsare till ett framtida nummer av MacWorld. Men jag tänkte att vi skulle passa på och kolla med er på forumet också.

 

Vilken är din favoritwebbläsare, och varför du har valt just den? Det vore även jätteintressant att få tips på tillägg till webbläsaren, vilka insticksprogram kan du inte klara dig utan, och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Safari 5. Bästa tillägget är då html5 används för filmer i stället för flash, när så är möjligt. Länk här.

 

Du kanske kan be någon moderator, eller om du kan göra det själv, lägga in en enkät i denna tråd där folk kan pricka för den webbläsare de föredrar, så får du lite statistik på köpet. Samt rätta stavfelet i rubriken. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Statistiken har vi redan, då webbanalysverktyget svarar på vilka webbläsare som används på våra sidor. Men statistiken avslöjar så klart inte varför man har valt en webbläsare, därav forumfrågan :).

 

Stavfelet rättat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari av gammal och ohejdad vana. Van vid den och har alla bokmärken där.

Kör med SafariBlock och ClickToFlash.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari är favoriten med ClickToFlash.

Använder dock Firefox ganska flitigt med Readitlater tillägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari 5 därför att den är enkel och går snabbt. Click to Flash så klart annars är den "pure".... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen gillar jag Safari bäst, men jag tycker den drar för mycket minne (kanske förbättrats i ver 5?). Just nu kör jag Camino som känns som en bra blandning mellan FF och Safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari med ClicktoFlash för det mesta. Ska jag besöka en sida jag inte litar på använder jag dock Camino med adblock, flashblockering och noll tolerans för cookies.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KILLINSTINCT

Firefox kör jag och gillar framför allt SkipScreen och Adblock Plus, men även för att den har Unicode-stöd och languagepacks så det går snabbare att översätta Japanska och Koreanska till latinska bokstäver. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Firefox kör jag. Har installerat Adblock Plus men har ingen större koll på hur det funkar, så länge allt funkar som det ska.

 

Gillar inte Safari sen nåt år tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Firefox med Adblock plus i både Windows och OS X - funkar bra med det mesta och är snabb, speciellt fyran. Safari i min iPad, men funderar på att byta ut den - jag gillar inte Safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Statistiken har vi redan, då webbanalysverktyget svarar på vilka webbläsare som används på våra sidor. Men statistiken avslöjar så klart inte varför man har valt en webbläsare, därav forumfrågan :).

 

Stavfelet rättat.

Aha! Där ser man. :)

 

---

 

 

Glömde att skriva att clicktoflash givetvis är installerat. Så givet att jag inte tänkte på det... :blush:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iCab (au naturelle) är browsern för mej. Kompletteras ibland med Safari (max 10 %) samt -allt mer sällan- Firefox (<1 %).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari, därför att det är enkelt att synka bokmärkena med iPhone och iPad, det finns numera bra tillägg som AdBlock och Gmail Checker, samt att jag gillar Läsare-funktionen i Safari 5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Firefox av ren vana och har gjort så sedan urminnes tider och har av ren princip valt att fortsätta med det. Det kan jämföras med att man exempelvis hejjar på ett fotbolls- eller hockeylag! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör med Chrome, upplever den som den snabbaste och den ser väldigt clean ut. Har två extensions. Adblock och så jag kan ladda ner youtube filmer som mp3or...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Firefox med Adblock plus i både Windows och OS X - funkar bra med det mesta och är snabb, speciellt fyran. Safari i min iPad, men funderar på att byta ut den - jag gillar inte Safari.

 

Word up, förutom att jag kör Xmarks, LastPass och Better Facebook också.

Gillar inte heller Safari, kan dock inte riktigt sätta fingret på varför :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Adblock och så jag kan ladda ner youtube filmer som mp3or...

Vad heter mp3-tillägget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Camino, av den enkla anledningen att den är snabb och blockerar både reklam, flash och annat skräp från start utan tillägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

firefox

 

tycker datorn får jobba hårdare på safari speciellt på er sida vet inte varför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari, tycker den är bra och enkel ...organiserad för mina behov...smile.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder safari i mac os x. Buggig som fan och inte speciellt snabb men jag orkar inte byta till ngt annat ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari är helt OK,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...