Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur sparar jag Pages på Paddan?


Silverfox

Rekommendera Poster

Jag fattar inte var jag ska gå för att spara Pages då jag skriver på Paddan. Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte på min. När jag öppnar den igen så är det borta det jag skrev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla dokument du skriver borde sparas av sig självt. Skrolla genom de senaste dokumenten genom att dra vänster eller höger. Det senast redigerade är det som syns längst till vänster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ni nöjda med Pages? Jag söker Office för min iPad. Läst att det är problem att maila dokument med mera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ni nöjda med Pages? Jag söker Office för min iPad. Läst att det är problem att maila dokument med mera...

 

iWork är nog det närmaste du kan komma office på Macen. Det finns program som "Documents to go" men de är fulare och tillför i stort sett ingenting om man jämför med Pages som är smidigare och snyggare.

 

Själv har jag aldrig stött på några problem med att maila filer.

 

En helt otroligt smidig grej jag upptäckte för ett litet tag sedan var att man kan öppna och spara alla dokument till Dropbox direkt i Pages. Till och med skapa nya mappar där man lägger in nya dokument som man kan nå från vilken dator i hela världen. Molnet, me like!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så Pages rekommenderas? :-)

 

 

iWork är nog det närmaste du kan komma office på Macen. Det finns program som "Documents to go" men de är fulare och tillför i stort sett ingenting om man jämför med Pages som är smidigare och snyggare.

 

Själv har jag aldrig stött på några problem med att maila filer.

 

En helt otroligt smidig grej jag upptäckte för ett litet tag sedan var att man kan öppna och spara alla dokument till Dropbox direkt i Pages. Till och med skapa nya mappar där man lägger in nya dokument som man kan nå från vilken dator i hela världen. Molnet, me like!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så Pages rekommenderas? :-)

 

Yes! yeahbaby.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iWork är nog det närmaste du kan komma office på Macen. Det finns program som "Documents to go" men de är fulare och tillför i stort sett ingenting om man jämför med Pages som är smidigare och snyggare.

 

Själv har jag aldrig stött på några problem med att maila filer.

 

En helt otroligt smidig grej jag upptäckte för ett litet tag sedan var att man kan öppna och spara alla dokument till Dropbox direkt i Pages. Till och med skapa nya mappar där man lägger in nya dokument som man kan nå från vilken dator i hela världen. Molnet, me like!

Du skojar. Hur sparar du i dropbox från pages i en iPad? Det skulle jag verkligen vilja göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skojar. Hur sparar du i dropbox från pages i en iPad? Det skulle jag verkligen vilja göra.

 

 

Signa upp dig för dropdav på länken nedan.

https://dropdav.com/signup.php

Sedan trycker du på hämtsymbolen (andra symbolen längst ned) i pages, väljer WebDAV och skriver in din dropbox e-mail och lösenord. Detta behöver du bara skriva in första gången.

 

Nu kan du komma åt hela ditt dropbox-bibliotek helt fritt (om du använder gratistjänsten) och kan spara ned och ladda upp filer från alla iWork-programmen. Går också att exportera till .doc eller PDF.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Signa upp dig för dropdav på länken nedan.

https://dropdav.com/signup.php

Sedan trycker du på hämtsymbolen (andra symbolen längst ned) i pages, väljer WebDAV och skriver in din dropbox e-mail och lösenord. Detta behöver du bara skriva in första gången.

 

Nu kan du komma åt hela ditt dropbox-bibliotek helt fritt (om du använder gratistjänsten) och kan spara ned och ladda upp filer från alla iWork-programmen. Går också att exportera till .doc eller PDF.

 

Tyckte jag läste att WebDAV inte stödjer dokument med ÅÄÖ osv. Gäller det för hela dokumentet eller bara namnet på dokumentet? Bara jobbigt om man måste skriva mandag istället för måndag osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte jag läste att WebDAV inte stödjer dokument med ÅÄÖ osv. Gäller det för hela dokumentet eller bara namnet på dokumentet? Bara jobbigt om man måste skriva mandag istället för måndag osv.

 

Jag gjorde ett test nu och åäö fungerar både i dokumentet och i filnamnet. Både för .doc och .pages.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde ett test nu och åäö fungerar både i dokumentet och i filnamnet. Både för .doc och .pages.

 

Perfekt! Tack så mycket galetglad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan knasa med åäö i filnamnet så var försiktig med att avända dessa tecken i själva filnamnet.

 

=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Signa upp dig för dropdav på länken nedan.

https://dropdav.com/signup.php

Sedan trycker du på hämtsymbolen (andra symbolen längst ned) i pages, väljer WebDAV och skriver in din dropbox e-mail och lösenord. Detta behöver du bara skriva in första gången.

 

Nu kan du komma åt hela ditt dropbox-bibliotek helt fritt (om du använder gratistjänsten) och kan spara ned och ladda upp filer från alla iWork-programmen. Går också att exportera till .doc eller PDF.

Vad bra men vad ska man skriva på serveradress? Jag testade länken du skrivit ovan sedan med /och mitt användarnamn och slutligen bara dropdav.com. Inget fungerade. Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yeahbaby.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker öppna ett drop-box konto på deras sign-in sida men det funkar, vad gör jag för fel?

 

 

Signa upp dig för dropdav på länken nedan.

https://dropdav.com/signup.php

Sedan trycker du på hämtsymbolen (andra symbolen längst ned) i pages, väljer WebDAV och skriver in din dropbox e-mail och lösenord. Detta behöver du bara skriva in första gången.

 

Nu kan du komma åt hela ditt dropbox-bibliotek helt fritt (om du använder gratistjänsten) och kan spara ned och ladda upp filer från alla iWork-programmen. Går också att exportera till .doc eller PDF.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker öppna ett drop-box konto på deras sign-in sida men det funkar, vad gör jag för fel?

 

 

 

 

 

 

 

Du har ett dropbox-konto sedan tidigare va? Annars kan du signa upp dig för det på dropbox.com.

Beskriv gärna vad som inte funkar när du försöker skaffa dropDAV annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

thisisconny

Försöker spara i Pages och det går bra men jag kan inte komma underfund med hur jag kan spara som dokumentet heter nämligen Tom eftersom mallen jag tog är Tom. Någon som vet hur man byter namn i Pages på det man vill spara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<br />Försöker spara i Pages och det går bra men jag kan inte komma underfund med hur jag kan <b>spara som </b>dokumentet heter nämligen<b> Tom </b>eftersom mallen jag tog är Tom. Någon som vet hur man byter namn i Pages på det man vill spara?<br />
<br /><br /><br />

 

Det är bara att klicka på namnet i "bläddrarläget". :)

Enklare än man kan tro ibland...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

thisisconny

Å du milde vad lätt det kan vara fasen att man inte tänkte på det

eftersom man klickade överallt annars.

Enda stället man inte klickade var på fil namnet ute på skrivbordet som borde varit det logiska!!! TACK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska koppla pages till dropbox... När jag kommer till WebDAV på ipaden står det serveradress:

Vad fyller jag i där för att det ska koppla rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

thisisconny

Gå in på dropdav.com där reggar du samma adress som i dropbox sedan är det som står på dropdav.com. Connect to https://dav.dropdav.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...