Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Föra över bilder från iPhone


mmaacc

Rekommendera Poster

Hej,

Min dotter hade några bilder i sin Iphone3 som vi försökte föra över via USB till Macen. Men vi fick ge upp och anslöt Iphonen till en PC istället. Om jag förstår det hela rätt så är det via iTunes som man synkar sin Iphone. Men då för man väl över all information, jag var bara intresserad av några utvalda bilder. Hur gör man?

/Mikael

Mac Book Pro OS X version 10.6.6

2.4 GHz Intel Core 2 Duo

4 GB 1067 Mhz DDR3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Min dotter hade några bilder i sin Iphone3 som vi försökte föra över via USB till Macen. Men vi fick ge upp och anslöt Iphonen till en PC istället. Om jag förstår det hela rätt så är det via iTunes som man synkar sin Iphone. Men då för man väl över all information, jag var bara intresserad av några utvalda bilder. Hur gör man?

/Mikael

Mac Book Pro OS X version 10.6.6

2.4 GHz Intel Core 2 Duo

4 GB 1067 Mhz DDR3

 

Bilder för du över med hjälp av Bildinsamling eller iPhoto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Men - jag har fått mitt operativsystem updaterat till Mac OS X, version 10.6.8 och min bildinsamling säger när jag vill ladda ned bilder att den inte fungerar med det nya op.syst. eftersom det är version 4. Vilken version behöver jag? Hur får jag tag på den nya versionen?

 

Mvh

 

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får tag på den nya versionen av iPhones operativsystem genom att ansluta den till Macen, starta iTunes och i iTunes så letar du uppdateringar för din telefon och där kan du hämta hem det och installera det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får tag på den nya versionen av iPhones operativsystem genom att ansluta den till Macen, starta iTunes och i iTunes så letar du uppdateringar för din telefon och där kan du hämta hem det och installera det.

 

 

Nja, Du förstår, det verkar vara Bildinsamlingsprogrammet i min MacBook Pro (som uppdaterats till 10.6.8) som inte vill fungera längre med det nya operativsystemet. Då såg jag ett tips att använda iPhoto, men jag blir inte riktigt kompis med detta program. Jag ansluter telefonen och förstår inte var jag återfinner de nedladdade filerna...(?)

 

Mvh

 

P.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är klart, kan vara jag som missuppfattat, så jag gör som Du föreslår. Telefonen hämtar en hel del uppdateringar som jag installerar nu. Hoppas Du har rätt!

 

Mvh

 

P.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt nog vill inte Spotify heller fungera längre! Den frågar om jag vill skicka en Crash Report, vilket jag gjort, sedan går den ner varje gång jag vill starta den... Hmmm...

 

P.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Märkligt nog vill inte Spotify heller fungera längre! Den frågar om jag vill skicka en Crash Report, vilket jag gjort, sedan går den ner varje gång jag vill starta den... Hmmm...

 

P.

 

När var senaste gången du uppdaterade Spotify...och din telefon för den delen?

 

:propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Försökte med programmet Förhandsvisning (inte -granskning) och det finns verkligen en rubrik "Importera från Apple iPhone".

Jag gör en ny mapp på rätt plats, men så kommer ett fönster upp och det finns 0 objekt att importera. Varför hittar den inte bilderna i min Iphone?

 

Om jag vill gå vägen att uppdatera hittar jag inget sådant kommando i iTunes. Däremot har den ju talat om att den vill uppdatera sig då & då, utan uppmaning. Nu säger den att det inte finns uppdateringar till min telefon.....

 

Varför känner inte MacBooken av att till det nu installerade operativsystemet, alltså Mac OS X, 10.6.8. behövs en uppdaterad Bildinsamling?

 

Nu har jag ju ca 18 gig kvar, men jag vill använda bilderna i telefonen...

 

Fishy, if you ask me...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...