Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sommartid i iPhone


Silverfox

Rekommendera Poster

Jag ska upp i morgon klockan 05:00 och vad ska jag då ställa min klocka i iPhone nu när det blir sommartid i natt? Ändrar iPhone klockan automatiskt så jag ska ställa den på 05:00 eller ska jag ställa den på en timme frammåt, dvs klockan 06:00?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog ställt en annan klocka också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ska ändra tid automatiskt. Har aldrig haft problem med det på ngn av mina iphones men visst man bör aldrig använda en telefon som väckarklocka den synkar klockan på massor olika sätt och det kan bli fel.

Den synkar klockan när du synkar med din dator, den synkar klockan automatiskt mot internet och den synkar klockan mot operatören. Säkert fler sätt den kan synka på. Du fattar nog att det kan bli problem ;)

 

Du ska iaf definitivt inte ändra klockan själv om du har ställt in i din iphone att den ska ändra automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphone har ju haft vissa problem med detta förr. Så för dagen ställ datorn eller eventuell annan klocka för detta endamål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KristerBlomberg

Vore det inte nästan FÖR dumt om denna bugg inte är åtgärdad nu?

 

Skulle det bli strul nu igen kommer jag att skämmas som Apple-förespråkare. dumstrut.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min hade ställt om sig i morse i alla fall. Det har väl era också antar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min hade ställt om sig och alarmet fungerade utan problem också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig varit några problem på mina iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min klocka hade ställt om sig och flyttat en timme fram, men det hade också larmtiderna gjort! Vilket i praktiken innebar att man ändå försov sig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...