Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Canon I-SENSYS LBP5050 + MacOS 10.6.7 = Fungerar inte


stigh

Rekommendera Poster

Efter uppdatering av MacOS till 10.6.7 fungerar inte Canonskrivaren LBP5050. Den har blivit så fin av sig att den bara vill skriva ut bilder.

Låter helt tokigt men finns det bara text på en sida händer ingenting, finns det en bild också skrivs bilden ut men inget av texten.

Canon jobbar hårt på problemet men vet inte hur de skall fixa det. Ett av råden jag fick var att försöka få hjälp av Apple att gå tillbaka till MacOS 10.6.6.

 

När Canon har fixat problemet lägger de väl ut en ny drivrutin, får man hoppas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Canon har slutat supporta Mac på scannersidan från 10.6 (Snow Leopard). Har min återförsäljare sagt. . Helt. Jag har kastat min gamla Canon och köpt en HP-scanner istället. HP stöder SnowLeopard, och troliegn även kommande 10.7. Canon slutade göra drivrutiner 10.5. Har även en gammal diascanner Minolta, med hög upplösning, den måste jag köra på en G5 med 10.5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Canon har slutat supporta Mac på scannersidan från 10.6 (Snow Leopard). Har min återförsäljare sagt. . Helt. Jag har kastat min gamla Canon och köpt en HP-scanner istället. HP stöder SnowLeopard, och troliegn även kommande 10.7. Canon slutade göra drivrutiner 10.5. Har även en gammal diascanner Minolta, med hög upplösning, den måste jag köra på en G5 med 10.5.

 

 

 

Tveksamt om min länk fungerar, men du kan ladda ner drivrutin för 10.6.7 från cannons hemsida. Notera att det finns flera för 10.6, men du måste välja den som verkligen är för 10.6.7:

 

http://www.canon.se/Support/Consumer_Products/products/printers/Laser/i-SENSYS_LBP5050.aspx?DLtcmuri=tcm:87-829844&page=1&type=download

 

Däremot verkar de inte ha någon lösning för Lion ännu. :(

 

 

Sent svar tyvärr. Jag letade själv svaret på denna fråga fast för Lion/10.7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tveksamt om min länk fungerar, men du kan ladda ner drivrutin för 10.6.7 från cannons hemsida. Notera att det finns flera för 10.6, men du måste välja den som verkligen är för 10.6.7:

 

http://www.canon.se/...1&type=download

 

Däremot verkar de inte ha någon lösning för Lion ännu. :(

 

 

Sent svar tyvärr. Jag letade själv svaret på denna fråga fast för Lion/10.7.

Några indikationer på om/när det kan bli åtgärdat?(Har en i-sensys MF4210 själv som inte funkar längre i och med uppgraderingen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för infon i denna tråd.

 

Har letat nya drivrutiner sedan min LBP5050 också bara ville skriva ut bilder efter uppdatering till 10.6.7.

 

Följde "appe"s länk ovan och har nu installerat "CAPT Printer Driver Ver.3.31 for Mac OS X 10.4/10.5/10.6" och OSX 10.6.8, och nu funkar skrivaren som den ska. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...