Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tvillingkort


noler

Rekommendera Poster

Är det möjligt med någon operatör att ha ett SIM-kort till iPad och ett till iPhone som gör att jag kan surfa med samma abonnemang?

Med Halebop måste jag skaffa ett kontantkort och sedan vidarekoppla, men då kostar det per minut och det är inte aktuellt.

 

Nån som har ett bättre tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte typ alla det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det möjligt med någon operatör att ha ett SIM-kort till iPad och ett till iPhone som gör att jag kan surfa med samma abonnemang?

Med Halebop måste jag skaffa ett kontantkort och sedan vidarekoppla, men då kostar det per minut och det är inte aktuellt.

 

Nån som har ett bättre tips?

 

Tele2, Telenor och Telia. Tre har inte den möjligheten i dagsläget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tele2, Telenor och Telia. Tre har inte den möjligheten i dagsläget.

 

Kostar det något mer än månadsavgiften? Nån extra minutavgift e.d?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kostar det något mer än månadsavgiften? Nån extra minutavgift e.d?

 

Telia tror jag tar 100:-/månad eller något sådant.

 

Kör själv med Telenor och det kostar 250:- att få kortet, that´s it. Inga extraavgifter.

 

Tele2 vet jag inget om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har extrakort genom Telia, och det kostar 29:-/månad.

 

När jag pratade med dem igår skulle det enligt dem kosta 40 kr / månad. Kan säkert skilja på olika abonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det möjligt med någon operatör att ha ett SIM-kort till iPad och ett till iPhone som gör att jag kan surfa med samma abonnemang?

Med Halebop måste jag skaffa ett kontantkort och sedan vidarekoppla, men då kostar det per minut och det är inte aktuellt.

 

Nån som har ett bättre tips?

 

 

Jag har för mig att operatörer bara erbjuder tvillingkort för dem med företagsabonnemang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att operatörer bara erbjuder tvillingkort för dem med företagsabonnemang?

 

Jag har privatabonnemang hos Telia, och jag kunde få. Inte med nuvarande (iSurf), men med Prata på med mobilsurf gick det bra. 40 riksdaler per månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att operatörer bara erbjuder tvillingkort för dem med företagsabonnemang?

 

Jag har ett tvillingkort på Telia (Företagsabonnemang), men det är ett gammalt kort för att ha till telefonen i bilen, det betalar jag 100:-/mån för, men det kanske är därför som den kostnaden är lite högre, det är ett gammalt GSM kort...

 

Mitt tvillingkort på Telenor är privat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

thisisconny

Är det möjligt med någon operatör att ha ett SIM-kort till iPad och ett till iPhone som gör att jag kan surfa med samma abonnemang?

Med Halebop måste jag skaffa ett kontantkort och sedan vidarekoppla, men då kostar det per minut och det är inte aktuellt.

 

Nån som har ett bättre tips?

 

 

Själv har jag TELIA extra kort kostar 40kr i månaden och det är en exakt kopia av ditt första kort. fungerar skit bra. Rekomenderas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har extrakort genom Telia, och det kostar 29:-/månad.
<br /><br />Whaat? Beställde tvillingkort igår till min iPad 2a, det kostar 40kr i månaden och skulle vara t billigaste. Och då känner jag till och med killen på Telia som hjälpte mig. Vad har du för abbonemang som gör att du får tviling för 29? (Ja, okej. 11 kronor är ju skitsamma, men blev nyfiken :))
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<br /><br />Whaat? Beställde tvillingkort igår till min iPad 2a, det kostar 40kr i månaden och skulle vara t billigaste. Och då känner jag till och med killen på Telia som hjälpte mig. Vad har du för abbonemang som gör att du får tviling för 29? (Ja, okej. 11 kronor är ju skitsamma, men blev nyfiken :))

 

 

Tvillingkortet kostade 29 kronor förr. Telia har höjt priset någon gång senaste halvåret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Tvillingkortet kostade 29 kronor förr. Telia har höjt priset någon gång senaste halvåret.

 

Hej.

 

Jag heter Thomas och arbetar på Telias kundservice.

 

Vi har inte gjort någon prisförändring på tjänsten Extrakort under de senaste åren. Såvida mitt minne inte börjar bli väldigt dåligt så har priset varit oförändrat sedan åtminstone 2006.

Det kan inte vara så att du tänker på priset för Extrakort för företag? Där är nämligen månadskostnaden 30 kr/månad (ex. moms) för abonnemang med rörlig samtalstaxa.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Jag heter Thomas och arbetar på Telias kundservice.

 

Vi har inte gjort någon prisförändring på tjänsten Extrakort under de senaste åren. Såvida mitt minne inte börjar bli väldigt dåligt så har priset varit oförändrat sedan åtminstone 2006.

Det kan inte vara så att du tänker på priset för Extrakort för företag? Där är nämligen månadskostnaden 30 kr/månad (ex. moms) för abonnemang med rörlig samtalstaxa.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

 

Detta är ytterst märkligt, kollade på fakturan, och där står 40:-. Jag hade nästan kunnat äta en marsipanstång på att när jag tecknade extrakortet, att det kostade 29:-/mån. Kan du kolla bakåt i tiden, då jag är övertygad om att jag knappast hade beställt ett sådant för hela 40:-/mån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Jag heter Thomas och arbetar på Telias kundservice.

 

Vi har inte gjort någon prisförändring på tjänsten Extrakort under de senaste åren. Såvida mitt minne inte börjar bli väldigt dåligt så har priset varit oförändrat sedan åtminstone 2006.

Det kan inte vara så att du tänker på priset för Extrakort för företag? Där är nämligen månadskostnaden 30 kr/månad (ex. moms) för abonnemang med rörlig samtalstaxa.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

 

Du vet säkert bättre än mig så jag måste blanda ihop det med något. Eller så är det innan 2006 jag kommer ihåg eller tror mig komma ihåg, tiden går ju sååååå fort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sociofraude

Som tidigare nämt i tråden så fungerar Telia/halebop super med tvillingkort.

 

Kör själv på denna setup sedan iPad 3G släpptes i usa & har fungerar än idag på iPad2 (Endast) 40:-/mån extra + några kronor om jag skickar sms ifrån iPaden annars kostar det dig bara 40kr/mån så är ganska rimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som tidigare nämt i tråden så fungerar Telia/halebop super med tvillingkort.

 

Kör själv på denna setup sedan iPad 3G släpptes i usa & har fungerar än idag på iPad2 (Endast) 40:-/mån extra + några kronor om jag skickar sms ifrån iPaden annars kostar det dig bara 40kr/mån så är ganska rimligt.

 

Telia och halebop? Halebop erbjuder väl inte tvillingkort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har en iPhone 3Gs och sedan köper en iPhone 4 och beställer ett microkort till den, stängs det vanliga kortet då( den som man har i 3Gs:en?. Eller kan man fortfarande använda gammla kortet på 3Gs:en och det nya kortet på 4:an( förutsatt att man inte har på dem samtidigt förstås)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sociofraude

 

thella

Nej ! Halebop har ej tvillingkort.

 

 

 

3bh

Ja ditt gamla simkort avaktiveras i samband med att ditt nya aktiveras

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är orättvist att det gamla simkortet stängs av. om jag tillexempel har två iPhone3G, en äldre och en nyinköpt. Då kan jag använda simkortet i den äldre telefonen och ha den på jobbet, efter jobbet kan jag flytta över kortet till den nya telefonen och det funkar utmärkt. Om jag däremot har en gammal 3Gs och en ny iPhone 4, då funkar inte detta utan man blir hänvisad att köpa ett extrakort för 40:- i månaden. Orättvist!!! Har ringt Telia o påtalat detta men dem lyssnar ju inte på detta.När microkortet levereras så kommer det ju som ett vanligt simkort och från det trycker man ut microkortet. Skall prova om det går att tejpa tillbaks microkortet igen när jag använder 3Gs:en

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är orättvist att det gamla simkortet stängs av. om jag tillexempel har två iPhone3G, en äldre och en nyinköpt. Då kan jag använda simkortet i den äldre telefonen och ha den på jobbet, efter jobbet kan jag flytta över kortet till den nya telefonen och det funkar utmärkt. Om jag däremot har en gammal 3Gs och en ny iPhone 4, då funkar inte detta utan man blir hänvisad att köpa ett extrakort för 40:- i månaden. Orättvist!!! Har ringt Telia o påtalat detta men dem lyssnar ju inte på detta.När microkortet levereras så kommer det ju som ett vanligt simkort och från det trycker man ut microkortet. Skall prova om det går att tejpa tillbaks microkortet igen när jag använder 3Gs:en

 

Att det är störigt kan jag förstå, men orättvist? Är det orättvist av Telia att Apple valt två olika storlekar på SIM-kort för två olika modeller av telefoner?

 

Eller missförstod jag hur du menade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Telia inte skulle spärra gammalt SIM-kort så skulle de ju i princip tillåta folk att dela på ett och samma abonnemang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok...har förstått att det finns adaptrar som gör microkortet till vanligt sim,det tycker jag Telia kunde skicka med när man beställer microkort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Kanske lite OT men... Min tjej har en Iphone 4 samt en Ipad med 3G där hon kör Telia abonnemang med ett tvillingkort i paddan.

Hon påstår att hastigheten stryps då man använder båda abonnemangen samtidigt, alltså surfar på telefonen och paddan samtidigt. Jag påstår att det är bullshit men nu när jag har börjat googla det hela hittar jag inget som påvisar motsatsen. Kan det verkligen stämma att hastigheten delas upp mellan abonnemangen?!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...