Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken är din drömartikel?


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Det är lika roligt varje dag!  :D

Sedan i går kväll är nummer 1 skickad till tryckeriet.

Här är en försmak på omslaget:

Smaskens!!!! (w00t) (w00t) (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar
Andreas Leijon
Vad nu?! Bifogade bilder? Är det nån ny fuktion? :o

 

Ser spännande ut iaf :) Omslaget alltså ;)

Alla med rooträttigheter (jag...) har möjlighet att ladda upp bilder.

Med det nya forumet (som just nu är i slutfasen av sin utveckling) kommer förmodligen att läggas på en ny server med större kapacitet och då kommer denna möjlighet att introduceras för alla medlemmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Jag var bara tvungen att ta inlägg nummer 1 000 också... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grafikkort.

Vore kul i att få en fördjupning i ämnet, särskilt då Apple snålar med dem.

Om man köper en ny PowerMac för 20 000:- kunde dom väl trycka i ett grafikkort med mer än 64Mb?

På PC-sidan är det ju vanligare med fetare grafikkort i burkar som kostar lika mycket.

Tyvärr är nog detta en anledning till att många switchers tvekar.

Själv spelar jag ganska mycket Call Of Duty, men grafiken är ju inte toppklass, tyvärr.

Alltså man borde få lite bättre grafik för pengarna. Men det är ju aldrig någon som ifrågasätter Apples strategi på detta området, och det är lite dåligt!

 

//TigerDuck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla forumvänner!

 

Jag har en enda kort fråga:

 

Vilka artiklar skulle du helst vilja läsa i MacWorld?

Nämn gärna artikeltyp, exempelvis: "så gör du", "test", "reportage", "jämförande test" eller något helt annat.

En stor intervju med Jonathan Ives.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
En utförlig och grundlig test av Mac mini såklart.

Kommer så snart vi lagt vantarna på ett ex. :tummeupp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Hej alla forumvänner!

 

Jag har en enda kort fråga:

 

Vilka artiklar skulle du helst vilja läsa i MacWorld?

Nämn gärna artikeltyp, exempelvis: "så gör du", "test", "reportage", "jämförande test" eller något helt annat.

En stor intervju med Jonathan Ives.

Kan bli lurigare, men vi lovar att jobba på det. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas,

 

För sisådär 15 år sedan gjorde jag en längre intervju med Stefan Winsnes. Det var strax efter han hade slutat som chef för Apple och återvänt till Sverige från Kalifornien.

 

Det slår mig att jag nog aldrig läst något om honom i svensk Macrelaterad press, åtminstone inte de senaste fem åren som jag följt den. (Vid den tidpunkten jag skrev artikeln var mitt intresse för Apple lika med noll.)

 

Nog borde väl ett svensk f d högste höns hos Apple ha något att förtälja som intresserar oss MacWorldläsare?

 

Är du intresserad, kan jag nog leta fram det gamla numret av näringslivstidningen jag förestod kring 1990. Vill minnas att Winsnesartikeln omfattar omkring tre tabloidsidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske en liten notis om vart Nils Holmlöv tog vägen................................... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske en liten notis om vart Nils Holmlöv tog vägen................................... :P

Ja! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla forumvänner!

 

Jag har en enda kort fråga:

 

Vilka artiklar skulle du helst vilja läsa i MacWorld?

Nämn gärna artikeltyp, exempelvis: "så gör du", "test", "reportage", "jämförande test" eller något helt annat.

Hej alla!

Inte sådär spännade förslag jag kommer med men...

 

Skulle vilja se något konverterings/hur göra -reportage om hur man byter från win till mac,

när det gäller bokföring/fakurering och medlems-hantering/registrering.

 

Det är så att jag sitter med i styrelsen i en bostadsrättsförening och jag propagerar starkt för

macens enkelhet.

Men när det gäller ekonomiområdet på macen har jag noll koll.

 

Kanske fler än jag som undrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag chattade med Nils Holmlöv häromdagen. Han sa att han hade grejer på gång, men ville inte avslöja dem än. Så han lever och mår bra och verkar ha något spännande på gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill se ett test ac Elgato EyeTV Wonder USB 2.0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det har tagits upp i de andra inläggen (har inte läst igenom alla) men jag kan inte minnas några tester av processoruppgraderingar till PM G4. Det finns ju en uppsjö av märken och modeller här i Sverige och i USA. Detsamma gäller grafikkortsuppgraderingar. Inget test i dessa kategorier gjordes under förra året. En annan intressant fråga är ju mysteriet kring svenska Apples marknadsföring i media jämfört med USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...