Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken är din drömartikel?


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

För den som är bekant med den oftast utmärkta månadstidningen Foto, så tycker jag den är mycket bra balanserad.

Djupgående tekniska artiklar, enkla nybörjarguider, bästaköpguider, labböversikter/tester, bra tester av kameror, objektiv och liknande.

Sen kräver ju en fototidning en hel del om själva bilderna också, men det är ju inte överförbart till en Mac-tidning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar
Mindre nyheter och mer intervjuer och djupdykande artiklar. Sådant man inte kan läsa på hemsidan. Dom flesta läser väl nyheterna en månad eller så innan tidningen berättar om det, inte sant?

Jag tror nog att många läsare faktiskt inte surfar runt, för att läsa nyheter, så att ha med nyheterna i tidningen tycker jag är bra. Dessutom är det kul att ha dom, när man kollar tillbaks i gamla nummer, oför att se vad som hände då.DET är något man verkligen inte gör på nätet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För den som är bekant med den oftast utmärkta månadstidningen Foto, så tycker jag den är mycket bra balanserad.

Djupgående tekniska artiklar, enkla nybörjarguider, bästaköpguider, labböversikter/tester, bra tester av kameror, objektiv och liknande.

Sen kräver ju en fototidning en hel del om själva bilderna också, men det är ju inte överförbart till en Mac-tidning...

FOTO är en skittidning med mest reklam. Inget att ta efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh, det var en märklig åsikt...

 

Inte nog med att det är mycket lite reklam totalt sett (jag har inte nån prenumeration nu, men reklamsidorna låg för nåt år sen på under 25%), artiklarna är inga reklamartiklar heller, utan är objektiva, som jag ser det.

 

Vad är "skit" i övrigt, menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under 25% reklam kan betyda 20-24% vilket är mycket!

I övrigt är det mycket lite intressant i tidningarna. Någon promille bara.

För att inte tala om det dyra priset. :tummened:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag grävde fram ett nummer från i år.

14 helsidor reklam, plus uppskattningsvis motsvarande ytterligare 2-3 helsidor fördelade över flera radannonssidor (inte bland artiklar alltså).

Tidningen har 108 sidor (inklusive omslagssidorna). 16/108 = ca 15% reklam.

 

MacWorld från oktober 2004 har motsvarande 15 helsidor reklam, fördelat på 76 sidor. 20%...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som skulle vara intressant är intervjuer och reportage hos svenska utvecklare.

Det finns ju rätt många som utvecklar till Mac, och det kunde vara kul att läsa mer om deras situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Besök på någon macbaserad/blandad macos/win firma med lite bilder o fakta om vad och hur dom gör är alltid roligt att läsa.

Och några artiklar mm som inte står på webben, tidningen kan ibland kännas "gammal" när man köper den, så lite godis sparat till papperet.

 

Nog för att det kan klagas om det inte händer något här på webben, men det ska ni strunta i o prioritera tidningen :)

 

Något jag skulle vilja veta är hur man får macen till en "ftp server" så släktingar kan komma in i en mapp o hämta bilder på barnen mm, med ftp

från en win burk dårå :)

 

Och varför inte LG fixar macstöd i sina mobiler, till och med Ericsson som är HP nerdar har ju det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, mbj, jag slutade prenumerera i våras, så det kan jag inte kolla. Halvårsnummer har nog mer reklam. Tror de gör ett sommaruppehåll den perioden också.

Men det nummer jag räknade på är ganska normalt. Jag minns att jag räknat på det tidigare, och blev förvånad över att det inte var mer reklam i.

Dessutom bara på helsidor, utom inne i radannonserna, där delsidesannonser inte stör några artiklar.

 

Konstigt att du drar så många slutsatser av ett enda nummer...

Jag har prenumererat sen 1995 tills i våras, och har nästan bara positiva saker att säga om den.

I vissa konstnärliga artiklar faller man lite in i snobbfällan, men det är sällan, och inget de är ensamma om, snarare är det nåt andra fototidningar gör med mycket större regelbundenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt att du sluta prenumerera på en sådan bra tidning som foto. Kanske var det, det höga priset som avskräckte, eller all reklam?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska vi tolka detta som att drömartikeln är en artikel om all reklam i Foto? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Något jag skulle vilja veta är hur man får macen till en "ftp server" så släktingar kan komma in i en mapp o hämta bilder på barnen mm, med ftp

från en win burk dårå :)

 

Bra förslag. Då kan man hänga på och göra en artikel/guide hur man konfar upp Apache/Php/MySql också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt att du sluta prenumerera på en sådan bra tidning som foto.  Kanske var det, det höga priset som avskräckte, eller all reklam?

Jag slutade prenumerera för att jag inte hade fotointresset kvar i nån större utsträckning.

Vad är det med dig egentligen???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Jag ber er vänligt men bestämt att försöka komma i håg vad denna tråd handlar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ok, ett test av de nya skärmarna, allihopa - 20,22,30" - skulle vara kul läsning, och kanske en jämförelse med ett par andra skärmar, Samsung, LaCie eller så. Vet inte om ni redan har haft ett sånt test men jag har iaf missat det.

 

Jag har ju iofs redan köpt skärm men det har varit en hel del frågor här på forumet ang. dessa skärmar vs konkurrenternas skärmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Med tanke på dagens notis:

Jämföra de diskverktyg som finns på marknaden. Behöver man dem? Gör de vad de lovar? Hur lång tid tar det att gå igenom en disk på 60-100 GB? Hur står de sig i jämförelse med de inbyggda funktionerna i Mac OS X? Osv, osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När tråden började fanns inte Minimac, iPod Shuffle och iWork............. Plötsligt finns det VÄLDIGT mycket som man skulle vilja se i MacWorld. Ett brett flashspelartest, Minimac mot iMac G5, iWork mot Office mm mm Tänk va kul att vara chefred på MW idag!!! (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
När tråden började fanns inte Minimac, iPod Shuffle och iWork............. Plötsligt finns det VÄLDIGT mycket som man skulle vilja se i MacWorld. Ett brett flashspelartest, Minimac mot iMac G5, iWork mot Office mm mm Tänk va kul att vara chefred på MW idag!!! (w00t)  (w00t)  (w00t)  (w00t)  (w00t)

Det är lika roligt varje dag! :D

Sedan i går kväll är nummer 1 skickad till tryckeriet.

Här är en försmak på omslaget:

post-5-1106239234_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser mycket intressant ut, jag väntar ivrigt på att få reda på om jag gjorde ett bra köp när jag köpte iPod shuffle... B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad nu?! Bifogade bilder? Är det nån ny fuktion? :o

 

Ser spännande ut iaf :) Omslaget alltså ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag vill ha allt om olika codecs till tex QT, eller varför inte allllllt om konvertering mellan olika format speciellt när det gäller mpeg1 och uppåt, det här med muxat och demuxat osv, wmv wma och asf, dvs allt som finns på dvdhelp tex......

Fö ser den lille ut så här på insidan: http://www.smashsworld.com/2005/01/taking-...mini-how-to.php

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...