Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Youtube funkar inte i Safari


lellemars

Rekommendera Poster

Jag har senaste av osx 10.6.6 senaste safari 5.0.4 senaste flash 10.2.152.33

 

tar jag bort alla youtubes cookisar i safari kan jag titta på ett klipp sen är det stopp igen, med firefox funkar det och jag kan titta på andra än youtube i safari tex aftonbladet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå! Ingen som har nåt tips, jag har nu installerat om safari, slängt alla möjliga plist-filer, startat om datorn otaliga gånger, ingen ändring, bara en svart ruta istället för filmen,allt funkar i firefox och aftonbladet och svt-play funkar fint i safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så enkelt att du har någon form av flash-blocker installerad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä jag har inget sånt jag gillar extremt standard då sånt brukar strula

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar det likna nåt, html5-versionen funkade klockrent, världen får väl aldrig veta vad det egentligen var för fel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok! HTML5 funkade ju fint men det var ju inte alla klipp som var i det formatet, så tipset med 32-bit mode gjorde susen nu funkar det med både html5 och flash hur som helst.

 

Det kan väl inte bara jag som har problem med youtube det här kanske borde skrivas med lite större bokstäver om!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv samma problem. Har nu gått över till Chrome som standard-istället för Safari.Har även använt Firefox,som heller ej krånglar.När jag använder Safari så får jag uppmaningen att installera,eller uppgradera flash. Jag har avinstallerat,installerat om,fixat och donat,tömt cachen,bla bla....Funkar ej. Jag är inte kunnig som dom värsta typerna i detta forum,utan en normalbegåvad yngling-vad gäller datorer. Dock intresserad,så lite koll har jag...Jag kanske av misstag raderat ngn kodsnutt..? Vad vet jag. På min MacMini funkar allt.Skulle vilja installera om Safari-då skulle det säkert funka,men pallar ej.Men visst har denna fråga varit uppe tidigare.Det jag saknar med att inte ha Safari är det enkla sättet att hämta bilder från Google b.la direkt till Iphoto-utan att gå omväg över "hämtade filer" Så det vore kul att veta var felet är.Simma lugnt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...